Simprop Intelli-Bipower software-upgrade

Ik ben in het bezit van een Simprop Intelli-Bipower lader die ik in het veld wil gaan gebruiken, alleen een probleem, deze lader kan max. 5S laden:(
Nu weet ik dat er ooit een software-upgrade is geweest zodat je 6S kan laden.
Is het nog mogelijk om deze lader te upgraden zodat ik 6S kan gaan laden?

Hoi,

Ik heb deze Simprop lader:

dscf4834tu2.jpg

Die heeft (voordat ik 'm kocht) al een software-upgrade gehad naar 6 cellen. Dit is de voorganger van jouw lader, dat daarbij zou het zeker moeten kunnen !

De vraag is of je het zelf kan, of dat de lader naar Simprop moet.

Ik zou er in ieder geval een mailtje aan wagen naar Simprop. Je kan er hooguit wat tijd mee kwijt zijn, maar dat lijkt me zeker de moeite waard.

Hier staan de specs van jouw lader, mer daarin vermeld dat ie 6 cellen Lipo's kan laden ... ik vind het eigenlijk vreemd dat ie de software upgrade nog niet heeft, terwijl oudere laders die al wel hebben ???

Simprop Modellbau IntelliBiPower

Grtz,
Menno

Dat is de update van de eerste Bipower .
Voor 5S lipo.
En 5A max.
En een update op LiFePo (6S)

Denk niet dat de oude versie naar 6S lipo kan.

Daarna hebben ze een nieuwe uitgebracht voor 6S lipo (en 6S LiFePo)
De Special (met 7A laadstroom)

En de laatste is de Pro

Mvg Johan

Hoi,

aha, ik was in de veronderstelling dat je de Bipower Special had, omdat je schreef dat je 'm pas had gekocht ...

Grtz,
Menno

Hoi,

aha, ik was in de veronderstelling dat je de Bipower Special had, omdat je schreef dat je 'm pas had gekocht ...

Grtz,
Menno

Nee ik heb deze lader al een paar jaar in de kast liggen maar bijna nooit gebruikt, ik denk dat ik hem max. 3x gebruikt hebt, dus vandaar dat hij zo goed als nieuw is.

Ik heb ook de simprop intelli-bipower lader.
Is het mogelijk om 2x lipo's 7,4 volt 1600 ma parallel/serieel gelijktijdig te laten met deze lader? Zoja moet ik van 7,4 volt 3200 ma opgeven?

Ik denk niet dat dat gaat lukken.
Je bent er niet met alleen een software update, het voedingsdeel wat de netspanning in de lader omzet naar 12-15Volt kan de hogere stroom niet aan en zal hoogstwaarschijnlijk kapot gaan.
Daarbij komt dat, àls het al zou lukken, de kosten hoger zouden zijn als de aanschaf van een andere lader.
Trouwens wel een fijne lader hoor. Ik gebruik hem al jaren zonder problemen.

Ik denk niet dat dat gaat lukken.
Je bent er niet met alleen een software update, het voedingsdeel wat de netspanning in de lader omzet naar 12-15Volt kan de hogere stroom niet aan en zal hoogstwaarschijnlijk kapot gaan.
Daarbij komt dat, àls het al zou lukken, de kosten hoger zouden zijn als de aanschaf van een andere lader.
Trouwens wel een fijne lader hoor. Ik gebruik hem al jaren zonder problemen.

Ik heb ondertussen deze lader verkocht, en ik denk dat ik maar de nieuwe Intelli-Bipower Pro ga bestellen.;)
De Intelli-Bipower laders bevallen mij prima.

Back