Simprop Intelli-Bipower

Hoi,

Ik heb een Simprop Intelli-Bipower lader. Nu laad ik hier mee mijn Lipo's, zonder balancer. Nu is mijn vraag heb ik een balancer nodig?
Mijn Lipo's zijn 7.4 V 3600 mAh 20C

Bij voorbaat dank voor de info.

Er zijn op dit forum nogal wat verschillende meningen over het laden van lipo's met of zonder balancer. Als je even kijkt bij accu's en laadtechniek dan vindt je hier voldoende leesvoer voor een avondje informatief zijn. lipo-balancers-zin-onzin

Persoonlijk ben ik van mening dat je voor die paar tientjes geen risico's moet lopen en gewoon met een balancer laden. Maar nogmaals, dat is mijn mening.
Succes......

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad het beste om een balancer te gebruiken.
Zo wordt alles netjes tussen de cellen verdeeld. De waardes moeten nagenoeg gelijk zijn en daarvoor zorgt een balancer.

Highlander heeft idd gelijk ... Voor die paar tientjes moet je geen risico's gaan lopen , ook zullen je batterijen naarmate je ze langer gebruikt je dankbaar zijn....

Er zullen door het gebruik toch verschillen onstaan tussen de cellen die een hoop ongewenste effecten kunnen hebben ;)

ik laad m'n Lipo's nooit zonder balancer op. Is mij het risico niet waard. en als ik de lampjes op m'n balancer mag geloven, heeft die het bij eht laden toch wel flink druk.

Dat is dus exact de rede dat ik 'm ook altijd gebruik voor de laadtijd maakt het toch niet uit , je spaart alleen je batterijen door ze netjes te behandelen bij het laden.

Wat je hebt gelinked is een lader/balancer terwijl je op de simprop alleen een balncer nodig hebt. Ik zou ook voor meer dan 2 cellen pakken. ik gebruik de robbe 5s balncer. Ik rij met de e-maxx op 2 x 2s lipos, ik heb ze in serie aan de balancer gehangen en kan dus 4s tegelijk laden ook al zijn het twee losse pakketten.

robbe-2-ps.jpg

is het mogelijk om deze lader als voeding te gebruiken, bijvoorbeeld zo in te stellen dat hij 12v 6,5A geeft zodat ik er bijvoorbeeld een compressortje mee kan laten draaien?

ik had het eens nagevraagd in de winkel over balancers , en die zorgen gewoon dat de energie per cel gelijk is waardoor de lipo langer mee zal gaan..

Back