Simprop schakelaar met 2 accu support? Iemand een link of bn

Tadango

Forum veteraan
Mijn vader wil voor een groter toestel een failsafe switch met support voor 2 accu's, dus zelf schakelen of load balancing. Simprop heeft 1 maar ik kan het nergens online vinden. Ik wou graag prijzen weten en een bestel nummer zodat op de beurs in dortmund het zoeken wat makkelijker gaat.

Een ander merk mag trouwens ook zolang hij maar:
- fail safe switch
- support voor 2 accu's

Daar is toch al vaker over geschreven dacht ik. Het meest simpele is elke accu van een eigen aan/uit schakelaar voorzien en na de schakelaar een Shottky diode in serie opnemen. Je moet dan wel een diode kopen die minstens een ampere of 5 kan verwerken. Dit omdat er flinke pieken kunnen optreden als je meerdere servo's gebruikt en zeker met de digitale servo's.
In eerste instantie zal de accu met de hoogste spanning de meeste energie leveren. Wanneer de spanning in de buurt van de andere accu komt zal die ook mee gaan doen en ontstaat er "load sharing". Gaat één van de accu's kapot en wordt een kortsluiting dan zorgt de diode ervoor dat de andere accu zich niet via de kapotte accu kan ontladen. De nog goede accu neemt nu alle stroomvoorziening op zich en de zaak blijft veilig werken. Simpel en goedkoop!

Nope, er komt zo'n simprop schakeling in die 2 accu's kan schakelen en wat ook een failsafe schakeling is. Dus schakelaar stuk betekend nog steeds stroom ;)

Komen ook geen digitale servo's in ;)

Mijn vader wil perse zoiets dus daar kan je weinig aan doen...

Grote kans dat in die Simprop schakeling ook niets meer of minder zit dan twee diodes en een aan/uit schakelaar. Het kan wel zo zijn dat als de schakelaar kapot is dat dan de accu altijd doorgeschakeld wordt. Je kan hem dan dus niet meer uit zetten. Dat is een failsafe systeem dat ook al te koop is voor één accu. Het grote voordeel is dat de stroom voor de ontvanger en de servo's dan niet meer door de schakelaar loopt maar door een stevige FET. De schakelaar schakelt de FET aan of uit. Schakelaar kapot is FET aan dus besturing aan. Een kapotte schakelaar kost je dan geen kist meer.

Back