Simprop star 8 probleem

Ik heb een probleempje heb mijn oude zender een simprop star 8 weer is uit het stof gehaald :wink: en de ontvanger die ik er bij gebruikte maar de servos trillen alleen nog maar andere kristallen geprobeerd (futabas horen er niet in maar je doet wat ) iemand een idee wat het kan zijn
al zet ik de zender uit zijn de servos stil maar als ik hem aanzet beginnen ze te trillen
M.V.G Marijn

niet genoeg voeding?

andere ontvanger proberen?

kweetnie

het ligt aan de zender met een andere ontvanger heeft hij het ook
en die ontvanger doet het wel met mijn andere zender
was een beetje verbaasd omdat het spul 5 maanden geleden in een kast is gelegd omdat ik een nieuwe zender had aangeschaft en het nu ineens niet meer doet
nog wel steeds geintreseerd wat het geweest kan zijn
M.V.G Marijn

Allereerst haal je dat Futaba-kristal uit de zender, want dan weet je zeker dat er storing optreedt.

Nadat het Simprop-Star kristal is teruggeplaatst haal je alle reverse-schakelaars een aantal keren heen en weer.
Zat er nu ook nog een mix-schakelaar op of was dat alleen bij de Star 12? In ieder geval, als er zo'n mix-schakelaar op zit, zet je die in de andere positie.
Je hebt een aardige kans, dat de zender hierna weer normaal werkt.

dat futaba kristal is er al uit ik ga zo jouw tip proberen met de reverse switches deze heeft geen mixer het is een standaard 4 kanaals zender
M.V.G Marijn

en jah hoor corrien hij doet het weer :lol: :lol: :lol: :D 8)
toch vreemd dat hij nadat je de reverse switches paar keer veranderd heb dat ie het weer doet majah mooi Bedankt voor de hulp
M.v.g Marijn

enige dat ik dan als verklaring kan geven is dat door oxidatie de contactjes van de schakelaartjes niet goed geleiden en daat je signaal last van ondervindt.

Back