Simulator - Clearview

• Topicstarter Topicstarter sportlover
  • Startdatum Startdatum
S

sportlover

Guest
Beste mensen,

Mijn vraag is eigenlijk simpel: is ClearView RC Flight Simulator een goede sim?
Ik begrijp dat het anders is als de werkelijkheid maar zoals velen hier zeggen, het is wel een goede / goedkope leerweg.

Ik heb de sim namelijk wel "gespeeld" maar je kunt maar iets van 10 of 15 minuten spelen.
Ikzelf vond het wel goed maar echt ervaring heb ik niet dus daarom vraag ik aan jullie jullie mening.

Alvast bedankt!

edit: het noemen van een andere goede sim is natuurlijk ook welkom!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem aangeschaft toen ik net begon en voor die prijs vind je er geen betere.
Het viel me wel erg op bij die sim dat er veel verschil was tussen de heli's. De Raptor 50/90 voelde best realistish aan, maar de Falcon 3d die er tussen stond kon gewoon niet realistish zijn. (veel te responsief, leek wel een trex 450 op steriods met een 600 XL motor)

Heb er wel veel van geleerd maar ben toch overgestapt op Realflight G4.
Het kost een paar duiten maar was het voor mij dik en driedubbel waard.

Success :D

ik heb hem ook en ben best tevreden voor de prijs kwaliteit verhouding en je kan de heli's goed configureren

Op een simulator moet je niet bezuinigen, hij gaat lang mee en crasht niet ;-)

Realflight G4, Reflex XTR of Pheonix RC zijn allen goede simulators.

Greetz,

Michiel.

Ik vlieg in aerofly pro deluxe wat ook heel mooi is en er is een scala aan extra heli's en vliegtuigen tot aan vliegende grasmaaiers :D

Gr.Beko

Mjaaa, met windows weet je dat nooit zeker ;)

Scherp ;)
Daarnaast:
Ikzelf gebruik een Macbook Pro & op me desktop gebruik ik ook geen Windows.. Maar voor een goede simulator wil ik eventueel wel een uitzondering maken.

Bedankt voor de tips tot zover! Inderdaad, je hoeft niet echt te bezuinigen op een simulator want een crash kost geen geld.

Ik draai RFG3.5 in Bootcamp (Ook OSX adept ;)) en dat draait ook best vloeibaar... Helaas heeft er nog niemand die modelbouwers onder de OSX users gevonden...

Ik draai RFG3.5 in Bootcamp (Ook OSX adept ;)) en dat draait ook best vloeibaar... Helaas heeft er nog niemand die modelbouwers onder de OSX users gevonden...

En welke Windows draai je dan? Ikzelf gebruik namelijk geen Windows icm Bootcamp..! XP of Vista?

Xp, Vista had/heb ik geen licentie voor en om eerlijk te zijn... Toen ik nog Windows engineer was heb ik gezien wat Vista doet.... Dus lekker xp ;)

Ook ik heb een voorkeur voor Apple. Heeft iemand van jullie toevallig Helixx al voor de mac geprobeerd. Ik heb de dmg gedownload en installeerde goed op mijn MB pro (Leopard). alleen is niet mee te vliegen....heel traag reageren en soms echt schokkerige beelden.
Iemand van jullie ervaring met deze freeware RC simulator voor de mac?

Ikzelf heb ook Helixx getest op mijn Mac en ik heb het toen weer weggedaan.
Het werkte voor geen meter. Misschien dat we iets niet goed doen ofzo?

realflight G4

kweetnie hoor maar RF mag dan mooi beeld hebbe maar het voelt egt focking nep aan.:yes:veel te heftig als ik me heli daar vooruit wil doen en ik doe dat stickje 2mm vooruit slaat dat ding al zowat over de kop:rolling:

ClearView heb ik ook gekocht (ik verzamel nu eenmaal orginele sims en vlieg nog steeds enorm veel virtueel.......).

Voor het leren hoveren ben ik ECHT nog geen betere sim dan ClearView tegen gekomen (hoewel RealFlight G2 ook goed aanvoelt en daar toch beter in is dan G3.5 / G4.5 !!!!).

~Offtopic mode on~
Voor G2 gebruik ik een leuke oude Pentium 4 op 2,4Ghz met een GeForce kaart......
Voor ClearView heb ik echt wel mijn 2,8Ghz machine met Ati 9800XT videokaart nodig om op snelheid te draaien.

Ooh, en dan zijn er nog Pre-Flight of CockpitMaster Backyard Flyer...Echt wat serieus out-dated

In mijn ogen !!!:
Goed, de standaard goede sims voor heli :
Reflex (goed model, vaak moeilijker dan in het echt), PhoenixRC (deze wordt nog steeds snel verder ontwikkeld, zeker een dikke plus), de super gedateerde G2 (die nog steeds een heerlijk heli physics model heeft en daardoor realistisch vliegt inclusief inkakken bij teveel pitch)

De ook wel aardige en vooral vermakelijke door super schademodellen !!!
RealFlight G3(.5) (waarvoor veel extra modellen gratis te downloaden), G4(.5)

FS One - Precision RC Flightsimulator (wilde ik ook aanschaffen maar toen ik de kans kreeg om hem te testen vond ik hem het geld niet waard voor heli's)
~Offtopic mode off~

Zo, dat was weer mijn ongezouten mening over de huidige sims....

Back