Simulator

Discussie in 'Beginners' gestart door Roon_nl, 4 jan 2022.

1. Roon_nl

Roon_nl

Lid geworden:
    4 jan 2022
    Hallo,

Ik overweeg te gaan modelvliegen (electro denk ik) maar wil eerst met een simulator aan de gang
    Nou zie ik meerdere merken en software met en zonder besturings unit erbij.

Ik heb de volgende vragen, wat is de meest gebruikte (beste) simulator for modelvliegen en twee, ik heb nog geen zender maar zo'n besturing bij de software is al snel 50 euro terwijl ik zenders zie staan van even meer dan 100 euro. Wat is dan slimmer zo'n zender te kopen en die ook gebruiken voor de software of zo'n controller waar ik straks niet veel meer aan heb ?
    En waar moet ik op letten met het kopen van een zender ? zijn alle buddy systemen het zelfde op alle zenders of is dat per merk en club anders ?

dank jullie wel alvast voor de hulp

2. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Tja buddy systemen verschillen per merk, club of instructeur. En daarvóór heb je nog de keuze welke knuppel indeling je kiest... (er zijn er 4, belangrijkste zijn 1 gas rechts en hoog/laag links, en 2 gas links en hoog/laag rechts), eenmaal ergens aan gewend zijn er maar weinig mensen die het ook nog andersom kunnen. De meeste zenders kunnen vrij eenvoudig omgebouwd worden van 1 naar 2 vv, maar het zou handig zijn om je daar tevoren over te informeren.
    Dus, het handigste is misschien eerst eens bij een club te gaan praten over hoe ze zoal lessen... als je vertelt dat je eerst flink wat wil oefenen met een simulator kunnen ze daar ook nog wel wat mee.

3. alm

alm

Lid geworden:
    20 jun 2015
    Probleem met zelf op de simulator beginnen is dat je het wellicht verkeerd aanleert en dat je dat weer af moet leren als je daadwerkelijk gaat vliegen, ik zie meer in de combinatie waarbij de simulator een aanvulling is op het leren vliegen door uren te maken voor iets wat je in de praktijk geleerd hebt of aan het leren bent. Op een sim kunnen vliegen wil nog niet zeggen dat je het in de praktijk ook gelijk goed kunt...

Dus, ga eerst eens praten bij een club. In dezelfde stickmode vliegen als de instructeurs is wel zo handig. Dan hoor je ook welk merk en type zender je het beste kunt aanschaffen, net zoals welk toestel, etc etc.

ArjanMR vindt dit leuk.
  4. Roon_nl

Roon_nl

Lid geworden:
    4 jan 2022
    Oke dank jullie wel ! Ik ga contact zoeken met een club. Idee was gedurende de "winter" alvast wat te oefenen ;-)
    Zijn er ook mensen die met simulators oefenen en hoe bevallen die ?

5. alm

alm

Lid geworden:
    20 jun 2015
    Ik heb zelf Phoenix 6.0, maar die wordt niet meer verkocht.

ArjanMR vindt dit leuk.
  6. morgoth924

morgoth924

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Hier ook phoenix, helaas niet meer te krijgen. Geen idee over de huidige simulatoren.

De gouden raad is al gegeven: zoek de lokale club(s) op, ook in de winter wordt er vaak gevlogen! Advies is altijd gratis en vaak van onschatbare waarde.

Theo P vindt dit leuk.
  7. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Super Mario Airline, morgoth924 en LeoG vinden dit leuk.
  8. Cnn

Cnn

Lid geworden:
    9 dec 2014
    Ik zelf gebruik real flight 9.5.
    Incl een bijbehorende zender.

Dat werkt prima.

9. timmybeetle

timmybeetle

Lid geworden:
    3 sep 2010
    Leren vliegen

TIP 1: Ga naar een club
    TIP 2: Ga naar een club enz. enz.

Ben zelf instructeur bij ons op de club, en ik heb voor mijn leerlingen een simulator met afstandbediening.
    Tegenwoordig hebben we nu op de club eentje liggen voor aspirant leerlingen.
    En inderdaad het simulator vliegen gaat in overleg met mij.
    En deze is ook handig,
    https://modelvliegles.nl/

Groet Hans

Deel Deze Pagina