simulator

Hallo

ik heb pas een zender ff9 gekocht en die is gelukkig ingesteld door iemand van mijn club (wat is dat moeilijk)
want ik wil graag heli vliegen.
maar nu heb ik een kabeltje besteld voor een simulator (reflex) maar ik krijg die zender niet aan de praat, zodat hij
reageert met de computer.moet eerst misschien de zender gevonden worden op de pc ? of toch wat anders.

gldr zei:
Heb je wel een 'dongle'? Zonder die lukt het niet.
Wel als het over MFS gaat hoor. Heb je óf MFS óf een dongle?
Ik heb van de winter, in plaats van een kabeltje, een nepzender gekocht - dat was goedkoper dan het kabeltje. Maar dat is voor jou te laat... :?
Bart

Een dongle is een losse plug (met wat electronica erin) die in een of andere ingang van de PC moet worden aangesloten. Dit ding zorgt ervoor dat je niet zonder meer gekopieerde software kan draaien; het bestaat niet alleen voor vliegsimulatoren, maar voor allerlei software, vooral de duurdere...

Maar, zoals gezegd, MFS werkt altijd, dat moet lukken.

Bart

je moet je zender op ppm hebben staan en dus niet op pcm. je moet je moet ook een interface erbij hebben
bij de reflex is dit een blauw kastje die je in je usb poort van je computer stopt aan de andere kant van deze interface
stop je je de kabel die je aan je zender hebt zitten. ik weet niet of je de sim. zelf hebt gekocht of dat je hem hebt geleend
maar er hoort zo'n interface bij te zitten.

gr. bas

BAS13 zei:
je moet je zender op ppm hebben staan en dus niet op pcm. je moet je moet ook een interface erbij hebben
bij de reflex is dit een blauw kastje die je in je usb poort van je computer stopt aan de andere kant van deze interface
stop je je de kabel die je aan je zender hebt zitten. ik weet niet of je de sim. zelf hebt gekocht of dat je hem hebt geleend
maar er hoort zo'n interface bij te zitten.

gr. bas
ik heb hem van iemand op markplaats gekocht wel de originele achteraf zat er wel een interface bij maar is wist niet dat je die er bij moest zetten.want die kabel van die man paste niet bij mijn zender ff 9 (super) dus heb ik van de week een kabel besteld die wel in mijn zender past een vierkante kabel aan de ene kant aan de andere kant zit een stekker net als een internet aansluiting,maar dan kan je die interface niet op aansluiten je moet dan zo'n soort mannetje,vrouwtje stekker hebben of wat anders.

dus aan die interface zit een mannetje stekker,die moet op de een of andere manier aan die internetaansluiting van die originel kabel die naar de zender gaat.
misschien weet iemand waar ik die kan bestellen (of zou je die zelf kunnen solderen ,losmaken en aan vrouwtjes stekker solderen.

bedankt.!

Ik ken het ding zelf niet... maar als je de interface meeneemt naar een winkel die kabeltjes verkoopt (plentyparts of zo) dan zoeken ze het vast wel voor je uit.
Waarschijnlijk is het verloopje dat je zoekt kant en klaar te koop, maar "mannetjesstekker"... daar kan ik me er wel een stuk of twintig verschillende bij voorstellen...
Bart

bdoets zei:
Ik ken het ding zelf niet... maar als je de interface meeneemt naar een winkel die kabeltjes verkoopt (plentyparts of zo) dan zoeken ze het vast wel voor je uit.
Waarschijnlijk is het verloopje dat je zoekt kant en klaar te koop, maar "mannetjesstekker"... daar kan ik me er wel een stuk of twintig verschillende bij voorstellen...
Bart
oké,bedankt, ik ga van de weekzoeken ,want ik zou toch nu wel eens willen oefenen.

Back