Simulator

Hoi,

Rc vliegen spreekt mij enorm aan, ik wil daarom met een sim beginnen met oefenen. Ik heb me al op dit forum georienteerd maar kom er echt niet uit.

Welke sim kan ik nu het beste aanschaffen? Ik heb nog geen goede zender (ben er wel van plan een te gaan kopen, twijfel tussen 35mhz en 2.4 ghz, deze wil ik dan met de sim gebruiken. Voor de zender is mijn budget tot +/- 200 euro).

Ik heb een aantal kanshebbers:
Aerofly Pro Deluxe
Realflight
Phoenix Rc

Op youtube zien ze er allen heel indrukwekkend uit. Ik sta dus voor een dubio, ik zoek een sim + zender.

Wat wordt nu over het algemeen door de "pro's" gebruikt? Of de mensen op vliegclubs, dit met oog op de toekomst.

Hoi,

Rc vliegen spreekt mij enorm aan, ik wil daarom met een sim beginnen met oefenen. Ik heb me al op dit forum georienteerd maar kom er echt niet uit.

Welke sim kan ik nu het beste aanschaffen? Ik heb nog geen goede zender (ben er wel van plan een te gaan kopen, twijfel tussen 35mhz en 2.4 ghz, deze wil ik dan met de sim gebruiken. Voor de zender is mijn budget tot +/- 200 euro).

Ik heb een aantal kanshebbers:
Aerofly Pro Deluxe
Realflight
Phoenix Rc

Op youtube zien ze er allen heel indrukwekkend uit. Ik sta dus voor een dubio, ik zoek een sim + zender.

Wat wordt nu over het algemeen door de "pro's" gebruikt? Of de mensen op vliegclubs, dit met oog op de toekomst.

Slim om eerst op de sim te beginnen, zo ben ik ook begonnen ;)
MAAR voordat echt begint met oefenen is het wel van belang om te weten met welk type stick-bezetting er gevlogen wordt op jouw club (ik neem aan dat je hier lid van wordt?!?)

Anders leer je het jezelf namelijk verkeerd aan, aangezien er verschillende modes zijn die op clubs gebruikt wordt (zoals gas links ipv gas rechts en dergelijke).

Zelf heb ik ervaring met Realflight en Aero Pro Fly deluxe. Realflight heb ik meerdere keren bij een vriend getest, maar ik vind dit persoonlijk niet geweldig.

Mijn voorkeur gaat uit naar Aero Pro Fly deluxe. Ik vind dit persoonlijk het dichtst bij de werkelijkheid zitten, al moet ik je wel waarschuwen dat simmen daadwerkelijk anders is dan vliegen in het echt ;)

Hoi, ik zit nog niet bij een club, maar ben dit inderdaad wel van plan.
Ik woon bij Alblasserdam en heb hier nog niet echt een club kunnen vinden.

Wel jammer dat er zoveel verschillende modussen worden gebruikt. Is er geen meest gangbare? Dat dacht ik namelijk met een verschil tussen EU en de USA.

Stephan - ik kan me aansluiten bij Frank. Ben zelf ook een beginner en heb zelf zeer goede ervaringen met Aero Flight Pro Deluxe op Windows XP.
Mode is idd handig om te weten en heb ik ook het eerste uitgezocht. Is vrijwel altijd mode 1 of 2 heb ik gemerkt. Bij ons mode 1. Check dit bij de club waar je wilt vliegen.

Het handigste is NIET een losse dummyzender te kopen, maar te gaan voor een echte zender die je kunt aansluiten op je PC via een USB kabel.
Dan heb je gelijk je eigen zender in handen en leert gelijk hoe dat allemaal aan voelt. Was voor mij in elk geval erg handig en heb geen spijt van deze keuze.
WIide zelf ook de MX-12, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Multiplex Cockpit SX. Fijne zender. Ligt lekker in de hand.

Olaf

wij hebben al enkele jaren aerofly pro deluxe en we zijn er zeer tevreden van, de meeste mensen bij ons in de club gebruiken die dan ook :)
ik zou ook meteen een goede zender kopen waarmee je ook echt kan vliegen, je kan beter het geld dat je aan een simulatorzender geeft, mee investeren in een fatsoenlijke zender waarmee je echt rc kan besturen en die dan ook op je sim gebruiken..
grtz

Ik heb ook mezelf 'leren vliegen' met aerofly pro deluxe. gevolg is dus wel dat ik met een andere knuppelbezetting vlieg dan de meeste andere mensen op ons veld. Ik kan dus nooit even snel een kistje van iemand vliegen of iemand helpen met vlieglessen ofzo.

Als je het helemaal vanaf de grond af aan gaat leren zou ik inderdaad, als ik het weer zou moeten doen, eerst navragen bij een club. Dan kun je daar vaak ook wel lessen met een echt vliegtuig. Leuker dan met een simulator!

En Ik de orginal Aerofly Professional de Luxe met alle kabels voor alle zenders en de Add-on Disc versie 1.9.1.3 . voor maar 100€

Mvg Johan

Back