Simulators ,realistisch of niet ?

Tot hoever vinden jullie simulators realistisch ?
Vind je het te vergelijken met het "echte" werk(kwa besturing etc etc), of niet ?
Graag je mening !

ik vind van sims dat ze er dicht bij komen.
maar natuurlijk nooit het echte kunen vervangen.
reflex vind ik een top sim omdat de senery behoorlijk goed is en de vliegtuigen/heli's ook.
het gene wat ik mis daar bij heb is dat je de wind niet voelt zo als bij elke sim
en je kunt niet rond om kijken of zo als in mijn geval nog niet eens 190 graden om me heen
dus de je zicht is altijd op het zelfde plekkje aan het staaren
ook dat zul je in elke sim vinden.
real is het dus maar tot op een zeker punt

EasyFly is geen FMS
FMS is geen Reflex XTR
En zo heeft iedere sim zijn eigenschappen.
Sim of echt, daar heb ik te weinig ervaring voor. Een reden waarom voor Reflex XTR te kiezen is niet alleen leren omgaan met een heli. Maar ook met je echte zender.

Hoi,

Elke sim is heel realistisch als je na elke crash 100 euro (voor een 50 heli)of 250 euro ( voor de 90 reeks) door de papierversnipperaar draait :wink: :wink: :wink:

groetjes
Sapca

Als ik een figuur op de sim (Reflex XTR) goed kan, dan kan ik het in het echt net zo goed....

Nu is het natuurlijk in het echt wel spannender omdat je dan vliegt met n heli van een paar duizend euri... maar bij mij werkt het meestal wel zo (er zijn uiteraard nogsteeds wel enkele dingen waarvoor ik nog niet de ballen heb gehad om ze te proberen :oops: )

Reflex XTR met de juiste instellingen en gevlogen met je eigen zender is ZEER realistisch imho.

Cheers,

Rich 8)

Sapca zei:
Hoi,

Elke sim is heel realistisch als je na elke crash 100 euro (voor een 50 heli)of 250 euro ( voor de 90 reeks) door de papierversnipperaar draait :wink: :wink: :wink:

groetjes
Sapca

Das een goei sapca, ge moogt ze thuis ook in de brievenbus komen steke zunne. ;) beste wensen trouwens.

CSM levert een complete data printout , er word dus een complete analyse gemaak van je toestel , heb je een slecht vliegend toestel kan je de mogelijkheden tot verbetering onderzoeken , een ander zwaarte punt een andere prop enz .
CSM 3 in one is meer als een simulator .
Ook kan je het menu van de zender controleren , alle uitslagen worden aangegeven in m/s voor 8 kanalen , deze controle heet INTEST , een zeer goede controle van mixen , schakelaar , enz in een program .

csm is geroemd om 2 dingen:

-zijn perfecte simulatie eigenschappen
-zijn super out of this time uiterlijk (graphics)

Wat heb je aan een mooi uiterlijk , zo,n ding moet gewoon realistische zijn.
En wat denk je , zou het realisme niet uit een goede software -matige analyse voortkomen.

Hi Leo
Hoe hou je die ouwe zooi aan de gang op een moderne PC?

Of is die ook al redelijk gedateerd?

@ Allemaal,
Als je kijkt naar de laatste ontwikkelingen in de RC sims, kan je eigenlijk NIET meer spreken van een "de BESTE"sim (Ik bedoel de topmerken)....
Of je moet vastgeroest zitten aan een favoriet merk, tsja daar helpt nix tegen.........
Ik adviseer Aero fly Pro de luxe, gaat er een wereld van mogelijkheden voor je open.......

Aad zei:
Hi Leo
Hoe hoe je die ouwe zooi aan de gang op een moderne PC?
Of is die ook al redelijk gedateerd?
Het is inderdaad zo dat de CSM sim uitstekend is. Alleen is het inderdaad haast onmogelijk om het op een moderne computrer aan de praat te krijgen. Ik snap daarom dan ook niet dat deze onderneming nog durft te adverteren met deze sim.

Dit is overigens de off. website:
http://www.rcmodels.org/csm/

Ik gebruik windows 98 op mijn tweede computer , mijn hobby programma,s zijn niet zo uitgebreid , kan vaak de oude gebruiken naast de nieuwe .
De simulator laat het vliegtuig niet zomaar presteren , je moet zelf presteren door de juiste data te ontwikkelen en in te voeren , dat is het leerzame van deze simulator .

Ik ben een echte SIM fan.
Ik heb al geprobeerd: (in volgorde leuk-> top)
- FMS
- Ripmax
- EasyFly
- AeroFly Professional
- AeroFly Professional Deluxe
- Reflex XTR

Ik gebruik Reflex en ben er weg van. De vlieg eigenschappen zijn realistisch. Je mist alleen de financiele spanning.
En hij is altijd perfect afgesteld, wat in het echt niet het geval is.

Maar voor vliegtuigen zie ik er minder heil in.
Ik heb er ook vliegtuigen op leren vliegen maar dan is een dure sim minder nodig. Het is gewoon minder complex waardoor je er eerder mee bent uitgespeeld. (vind ik dus).
Bij heli's blijf je simmen om nieuwe "enge" dingen uit te testen.
Vliegtuigen vliegen ook vaak hoger waardoor je de "Big picture" nog meer mist omdat je de grond niet meer ziet.

ik heb FMS en deugt er helemaal niks van het vliegrealisme van de meeste vliegtuigen. bagger dus.

verder heb ik (nog) geen andere modelsims, maar verder
veel met sims gevlogen als, TFX, EF 2000, en MS flightsim,
en die hebben allemaal een behoorlijk realistisch vlieggedrag.

ik heb 'leren vliegen' op realflight - eerste versie.

ik vind vliegen nog steeds redelijk echt - het toestel gedraagt zich oke (inclusief wind etc)

je mag alleen niet te ver weg vliegen want dan is de zichtbaarheid weg. Landen is niet echt realistisch naar mijn mening.

Toch was het de 12000 BEF (toen) ZEKER waard, ben er zeker van dat het crashes vermeden heeft.

Ik heb FMS geprobeerd en vind het mooi - maar het vliegt niet echt naar mijn mening, helemaal niet realistisch.

Patrick

ik gebruik de reflex sim met de raptor 90 van john vugts.
john heeft die heli heel erg realistich getuned naar zijn eigen model, en het vliegt net als mijn eigen raptor 90, met afwijking dat hij iets feller is op de roll.

akelig echt, zeker op de zelfgemaakte scenery van onze vliegclub.

just like the real thing :)

meer leuke info en realistische heli downloads op john zijn site: http://www.rchelicopterweb.com/Simulators/Simulators.htm

met afwijking dat hij iets feller is op de roll
Daar heb ik John over gemailed.
Dat ding was veeeeeeel feller dan de mijne en dat oefend niet lekker.
Tip van John:
Eigenschappen van het model aanpassen:
Physical parameters, Tail Rotor, Rotor Head Damping.
Deze staat bij hem op 4 of zo. Bij mij nu op 7,5.
Dan komt hij goed overeen met mijn roll-rate.

Back