Simulators ,realistisch of niet ?

als je reflex gebruikt kun je ook de tijd tussen crash en herstart minder maken
gewoon de f6 toets in toetsen en dan "delay time from crash to restart" in het tap blad general veranderen naar de door jou gewenste secondes.
ook een hh gyro is te instaleren door gewoon f5 in te drukken en dan piezo-intergral te kiezen en vervolgens met de zender de gyro gevoeligheid bedienen.
als je geen hh gyro wilt kun je de piezo gyro kiezen of de mechanic gyro.

o en met afp is het ook mogelijk een hh gyro in te stellen zei het wat omslachtiger. je zult dan de heli moeten editen en dan op de staart rotor klikken in het edit programa en vervolgens de tol aan klikken onder in het scherm daar dan heading hold aan vinken.
behoorlijk omslachtig dus

De sim is ook niet bedoeld om te genieten ! :P dan moet je toch buiten zijn. Ik heb Reflex met een prutzendertje en ik kan er best van leren.
Met name de lage hooverfiguren en dan iverted is perfect te oefenen.

Ben ik het helemaal mee eens. Ik gebruik het vooral om mijn stickgevoel te oefenen. Ik heb in Reflex leren hoveren, side-in, nose-in, inverted en noem maar op. Zodra ik het op de sim volledig onder controle heb zal ik het pas in het echt doen. Ik weet zeker dat het me al heel wat crashes heeft bespaart.

Ook vind ik dat je de sim ook echt als een simulator moet gebruiken. Dus dat wil zeggen dat je niet het gevoel moet hebben "crashen mag", nee je moet ook op de sim de hele avond kunnen vliegen zonder een crash mee te maken. Natuurlijk zal dat met de moelijke figuren die je aan het leren bent niet lukken maar het geen wat je al in het echt beheerst mag op de sim ook niet fout gaan.

Voor mij geldt dat ik met AeroFly Pro het "stick gevoel" dat wil zeggen, niet meer hoeven na te denken wat links,rechts, hoog en laag is, heel goed op de sim. heb geleerd.

Als je dat eenmaal onder de knie hebt, ben je al halverwege!!

Ben nu een dik jaar bezig met RC-vliegen, en nog steeds schade vrij!!

Roy

Bas_mvsb zei:
Weet iemand waar AeroFly Pro Deluxe het goedkoopst is?
Ik wil namelijk wel eerst even wat rollende harriers op de sim proberen voordat ik zodadelijk mijn funtana pro de grond in klapt.

Er staat wel eens wat 2e h aangeboden in [te koop]

ik ben 14, dus ik heb niet het geld om reflex of een andere dure sim en een computer zender te kopen :(

hoe goed is fms met een joystick dan?
de een is gratis en de ander had ik al een hele tijd.

Realistisch kan zijn, ligt eraan wat voor joystick je hebt.

En hier valt niet meer op te zeggen dan: Try and see it for yourself...

Back