Peter loohuis zei:
Maar bruno hoe bedoel je het dan?
Zoals in het antwoord over de klassieke denkfout, een paar posts terug. Lees het nou eens goed, daar staat alles in...
Peter loohuis zei:
Als het vliegtuig te zwaar is voor een 3,5 cc os max.. Hoezo zou meer power dan niet goed zijn??
Een vliegtuig is nooit "te zwaar voor een motor", het is te zwaar om goed te vliegen. Meer power levert meer snelheid, maar haalt niet je verloren gegane vliegeigenschappen (o.m. prettig gedrag bij de landing) terug.
In tegendeel, het gaat er alleen maar sneller door en dat is nou net wat we niet willen.
Peter loohuis zei:
ik heb het hout voor de vleugel al gekocht en het meeste is geloof ik 1,5 of 2 mm dus ik zou eventueel er ook nog een houten vleugel bij kunnen bouwen dan heb ik er 2 dan maak ik die houten met rolroeren en de schuim niet dat kan tog ook?
greetz Peter
Als je dan toch twee vleugels bouwt kun je dit verschil zelf ontdekkken.
Bouw dan wel de lichte (hout) vleugel met voldoende V-stelling zonder rolroeren.
Als je de tips van Hans volgt, dan kun je een heel bruikbare schuimvleugel bouwen. Geef deze dan minder V-stelling en rolroeren.
Je zult merken, dat het langzaam vliegen met de lichte vleugel een stuk makkelijker gaat.
Ben je eenmaal zover dat je het model in deze configuratie goed beheerst (landen voor je voeten) dan kun je je uitleven met een zwaardere (rolroer)vleugel en mogelijk wat meer power...