@Ton van Munsteren : thanks for the ''heads up''
Ten eerste: complimenten voor jullie A1 resultaten tot nu: mooi om te zien.
(Overigens, ook de E-coupe d'hivers maakten op mij wel indruk.)
Ik had er naar gestreefd om op de DOWin ieder geval mijn A1 en 1/2A power min of meer vliegklaar te hebben maar dat bleek toch wel een beetje te onbekookt te zijn.
Met name de besturing van het stabilo heeft nog wat denk en prutswerk nodig.
De vleugelbreuk:
Toen ik een beetje serieus aan de bungee ging trekken was het feestje direct over.
Ik ga dit niet repareren, het hout lijkt verouderd en qua sterkte is de breukplek ook een gehannes.
Ik heb van dit model nog best veel plezier gehad in de zeventiger jaren, dus deze vleugel mag met een wel verdiend pensioen.
Het meeste hardzeer heb ik nog van het teloorgaan van de originele nummering: DE 196.
Een korte termijn mogelijkheid is de inzet van een(herbeklede) Wakefield vleugel, ook uit 1968 die met een aangepast stabilo ook binnen de A1 specs valt.
Dit zou er dan ongeveer zo uit komen te zien:
Bedenkingen: ik vind deze vleugel wel mooi/goed gebouwd maar ook licht.
Ik durf hier al helemaal geen bungee-start aan te wagen.
Een gedachte is om er toch met een klein elektromotortje , ik denk aan bijvoorbeeld aan een 151022, er een slow climber van te maken. (andere sugesties welkom)
Extra overweging: ik overweeg ook om hem nogmaals te herbekleden, maar dan met Icarex.
Dit lijkt me dan toch nog een beetje ''in character''
Wat betreft het thema vrije vlucht RA ga ik wel eerst even prioriteit geven aan mijn 1/2A power projectje, dus wanneer ik hier weer aan toekom weet ik nog niet..