Site niet beschikbaar tussen 01:00 en 01:05

Sleurhutje

Forum veteraan
@Robert,

Kennelijk maakt VMware tussen 01:00 en 01:05 een snapshot voor de backup. Op dat moment is de site eerst heel traag, geeft vervolgens een time-out en daarna is de site wel weer up-and-running maar volgt gedurende een paar minuten de melding met de database error. :?

Misschien verstandig om dit tijdstip naar later in de nacht te verplaatsen? Rond 01:00 zitten er best nog wat mensen online. Zo rond 03:00 is het al een heel stuk rustiger. ;)

Jeroen

Ik verslaafd ???? Hoe kom je der bij! ;)
Tevens ben je nog een ongeduldig mannetje, als je niet eens 5 mins kan wachten!:rolling:

Ik verslaafd ???? Hoe kom je der bij! ;)
Tevens ben je nog een ongeduldig mannetje, als je niet eens 5 mins kan wachten!:rolling:
Nah, vervelend als je een heel bericht of antwoord op PB hetbt zitten typen en je drukt op verzend om vervolgens te constateren dat 10 minuten type weg is. :evil: Daarop ga je dan zoeken naar structurele zaken en het blijkt dus structureel te zijn. Aard van het beestje om niet te constateren maar ook de oorzaak te achterhalen. Ik zit in dezelfde ICT branche, heb een toko met 12 medewerkers en tegenwoordig werk je meer buiten kantoortijden dan vroeger. Na 23:00 begint voor ons al het systeembeheer en onderhoud omdat normale mensen dan gaan slapen (dat ik niet normaal ben dat wist je toch al :yes:). :lol: ;)

Met een keertje backspace heb je meestal je gevulde tokkelboxje weer terug hoor. ;)
Niet als je een time-out krijgt en de server niet beschikbaar is. Er wordt gecontroleerd of de pagina nog actueel is. Helaas bestaat de vorige pagina ook niet en geeft eveneens een time-out. Als het forum gewoon functioneert dan kan dat wel. Lang leve de dynamische content. :nooo:

Firefox bewaard zoiets gewoon in cache files, misschien dat IE over zijn nek gaat dan.
Zou overigens wel een schande zijn, een ITer die IE gebruikt. :lol: ;)

Firefox bewaard zoiets gewoon in cache files, misschien dat IE over zijn nek gaat dan.
Zou overigens wel een schande zijn, een ITer die IE gebruikt. :lol: ;)
Helaas is dynamische content niet te cachen als de expiry time al voorbij is. Dan is de pagina ook uit de cache. :teacher: Ongeacht of je Firefox, Opera, Safari of IE (of weet ik veel wat) gebruikt. :yes: En als doorgewinterde IT'er ben je helaas vaak gedwongen om IE te gebruiken. Veel sites snappen de ballen van FF omdat de webdesigner geen kaas heeft gegeten van standaards anders dan de zelf-bedachte standaard van Mickeysoft.

hmm, ja sessie tijd, normaal doe ik het binnen een paar seconde,
maar als dat eerst 10 minuten heeft zitten stinken is et een ander verhaal. :lol:
En van die frontpage paginatjes krijg je idd jeuk aan je browser. :roll:

Ik heb als ik langere lappen tekst construeer dat wel onder de ctrl-v zitten ...
Niet de korte ritjes maar ervaring leert me dat een monnikenwerkje zomaar weg kan zijn :)

Ik heb als ik langere lappen tekst construeer dat wel onder de ctrl-v zitten ...
Niet de korte ritjes maar ervaring leert me dat een monnikenwerkje zomaar weg kan zijn :)

Yep, +1.

Als ik langere stukken type dan gaat er voor ik op de button "Reactie versturen" druk eerst even een ctrl-c plaatsgevonden. Ook door schade en schande wijs geworden :)

Vanacht overigens rond een uur of 2:25 ook een dergelijke time-out gehad. Mijn post is wel terug te vinden in ons draadje, hoop foto's enzo, was ook even een ctrl-v nodig :)

Laatst bewerkt:
Stipt rond 1:00 idd het forum zo goed al onbereikbaar. Tjah backup moet een keer gedaan worden hè.

Bij mij geldt ook bij langere berichten eerst CTRL+A CTRL+C voor het geval dat ie even hapert. Is het niet het forum dan kan het ook mijn eigen verbinding zijn. Soms werkt backspace wel (vorige) maar soms ook niet dus beter dan maar even Copy doen.

Truukje ook afgelopen week aan mn vader uitgelegd die een wat slechte verbinding had en ook ergens een berichtje wilde plaatsen met time-out no connection (niet MBF)

Gr. Dennis

Back