Sites voor onderdelen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door LeoWijk, 3 jan 2021.

  1. LeoWijk

    LeoWijk

    Lid geworden:
    3 jan 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Groningen
    Beste mede forumleden,

    Ik ben nieuw. Leo Wijk ben 36 en heb sinds kort een rc 1/10 Buggy. Waarom deze, omdat ik ook graag het ruige terrein wil verkennen;)

    Ik heb gelijk een vraag. Hebben jullie tips over sites waar ik onderdelen kan bestellen? Ik ben nu vooral afhankelijk van de site waar ik de rc auto gekocht heb, maar wil graag ook ergens anders neuzen. Welke sites adviseren jullie?

    Alvast bedankt.

    Mvg,
    Leon
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
  3. LeoWijk

    LeoWijk

    Lid geworden:
    3 jan 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Groningen
    Beste Roelof,

    Dank voor je reactie. Ik heb een Himoto.

    Mvg,
    Leo
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Himoto.....
    Voor elektronica zoals motoren, accu's regelaars, servo'etc kan je bij iedere winkel terecht voor iets van een ander merk. Bangen (op velg) is ook redelijk standaard maar moet je even controleren op de HEX maat van de adapter (meestal 12mm)

    Maar voor de delen van je chassis zit je vast aan Monstercars en nog wat vreemde winkels, er zijn hier in Nederland niet veel serieuze RC winkels die Himoto verkopen. Dan zal je de grens over moeten en kom je uit bij Alexpress en Banggood waar heel veel te vinden is.
     
  5. LeoWijk

    LeoWijk

    Lid geworden:
    3 jan 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Groningen
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Met de hex wordt de 6-kant adapter op de as bedoeld. meestal is die 12mm in diameter op de vlakke kanten gemeten. Losse banden zijn ook te koop maar gelijmd op velg is makkelijker te vinden in alle maten en vormen.
     
  7. LeoWijk

    LeoWijk

    Lid geworden:
    3 jan 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Groningen
    ah vandaar. Mijn rc auto heeft inderdaad ook een 6-kant in de velg van het wiel zitten. Deze is inderdaad 12mm. Moeten alle banden op de velg gelijmd worden? Ik zie namelijk ook de banden van de Traxxas, deze nemen een andere vorm aan als de wielen harder en van de grond van komen. Weet je ook wat hier het voordeel van is? @Roelof
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Banden moet je altijd lijmen, anders lopen ze van de velg. Rubberen banden worden altijd alleen aan de randen gelijmd en vaak opgevuld met een strook schuimrubber voor extra stevigheid. Het "baloonen" (uitzetten) van banden bij hogere snelheden heeft geen functie, het gebeurd gewoon. Een bijkomstigheid is wel dat je extra snelheid pakt door de groter wordende omtrek.
     
  9. LeoWijk

    LeoWijk

    Lid geworden:
    3 jan 2021
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Groningen
    Oke top. Dank je wel voor je uitleg. @Roelof
     

Deel Deze Pagina