SJ4000 Topic

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door MulticopterX, 21 sep 2014.

  1. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
    Mijn vraag is ondertussen beantwoord dus ik heb er maar gewoon een topic speciaal voor de SJ4000 cam van gemaakt. Dus post hier nu maar gewoon alles dat met de SJ4000 te maken heeft :)
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2014
  2. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    De SJCAM SJ4000 wifi versie zou ik voor gebruik op een multi sowieso afraden, je kan beter voor de normale SJ4000 kiezen.

    Een go pro is idd +/- 3x zo duur, en geeft ook wel een iets beter resultaat door de gebruikte chipset in de go pro. Bijv. 60fps bij de Go Pro tegenover 30fps bij de SJ4000. Verder is de Go Pro kwa belichting in de lastigere situaties wel wat beter.

    Eigenlijk kan je de originele SJ4000 (let op, er zijn heel veel nepperds in de omloop op het moment) het beste vergelijken met de go pro 2 en de go pro 3 silver edition. De black edition go pro 3 is wel echt een trapje hoger dan de SJ4000 (de echte SJ4000 gebruikt de novatek chipset). Als je vragen hebt kan je me anders ook even een pb'tje sturen.
     
  3. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
    En waarom dan niet de WiFi edition? Dat is toch juist de nieuwere versie van de SJ4000? Nu zat ik ook nog te denken aan de Mobius. Daarvoor is nu een adapter op hobbyking te koop zodat het even groot is als een GoPro en in alle GoPro gimbals etc. past. En de Mobius is zelfs nog goedkoper! Is dat dan een goede camera voor het geld, of kan je dan toch beter de SJ4000 of een GoPro kopen?
     
  4. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Wi-Fi is slecht bruikbaar op rc gebied, want stoort op je rc zender. De sj4000 is kwalijk hardware, op de Wi-Fi chip na, gelijk aan de "oude" sj4000. De mobius presteert gelijk aan de sj4000, en is voor rc toepassing erg geschikt En zeer veelzijdig.
     
  5. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Die doos waarbij je de mobuis ombouwt vervalt je garantie ook bij een mobius
     
  6. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    En die doos is sowieso niet handig; het gewricht en de verdeling van het gewicht zijn niet gelijk aan de go pro. Gevolg daarvan is dus dat je alsnog geen plug and play gimbal kan kopen...als je al een gimbal heb voor een go pro is het wel een leuke optie...anders kan je beter een mobius kopen en de mobius gimbal van hobbyking
     
  7. Arpione

    Arpione

    Lid geworden:
    11 sep 2013
    Berichten:
    316
    Locatie:
    Sittard-Geleen
    Mobius gimbal van hk? Heb je n linkje?

    Nevermind. Al gevonden :)
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hier is een gewone sj op komst (versie 2013 en de originele)
    ik verwacht hem deze week binnen met een hele hoop aan accesoires... we posten onze bevindingen wel nog!
     
  9. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Hier de Mobius gimbal van Turnigy: http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._with_Tarot_Controller_and_AX2206_Motors.html

    Prijs is nog wat aan de hoge kant vind ik persoonlijk, maar HobbyKing weet ook dat er ontzettend veel vraag is naar deze gimbal...zal dus nog wel tijd duren voordat de prijs zakt.

    Eclipse, wat is volgens jou de "versie 2013" en de originele?

    De originele is de SJ4000 van Viofo (geproduceerd door een oem fabrikant).
    Tegenwoordig wordt deze zelfde "Viofo SJ4000" ook uitgebracht onder de naam SJCAM; dit omdat er veel problemen zijn met nepperds die de markt overspoelen en de fabrikant op deze manier de klant probeert aan te geven wat de echte versies zijn. Viofo en SJCAM zijn tegenwoordig beschermde merknamen, en de nepperds mogen deze naam dus niet gebruiken (vraag is of ze zich hieraan gaan houden). Als je op marktplaats zoekt is 90% nep - en nep wil zeggen: zelfde buitenkant, zelfde uiterlijk, maar één onwijs belangrijk verschil:

    -Chipset is Géén Novatek maar een inferieure, goedkopere chipset
    -CMOS is ook een goedkopere dan in de originele SJ4000

    Pas dus ontzettend op wat je koopt en laat je niet belazeren. De SJ4000 is een super leuke camera (prijs/kwaliteit is perfect), maar als je een nepperd koopt heb je er niks aan. Is gewoon zoveel slechter.

    Voor de originele SJ4000 is trouwens nu ook een fpv kabel beschikbaar, ik heb de kabel van de week getest en werkt perfect! Audio Video uit kabel [A-SJ4000-AVOUT] - ?4.99 : Mobius-Cam.com, Official European Mobius Reseller!
     
  10. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een mobius gelijk aan een sj4000 ?

    laat me niet lachen...
     
  11. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Koop een gopro 3 black.
    Heel veel gimbals voorradig en de beste kwaliteit aan beeld.
     
  12. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Of een Red Epic Dragon, die filmt nog beter dan de gopro black 3!;-) Moet je wel even doorsparen.
     
  13. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
    Ik wil juist niet zo'n hele dure GoPro 3 Black, of nog duurder. Stel je voor, je quadcopter vliegt een keer weg en je vind hem niet meer terug. Dan heb ik liever dat ik een camera van 60 euro kwijt ben dan een van 400 euro. Ook vind ik het niet waard om zo'n hoge prijs te betalen voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Er zijn al 10x zo goede videocamera's te koop voor dezelfde prijs als een GoPro 3 BE.

    Ik denk dat het dan toch de SJCAM SJ4000 zonder WiFi wordt. En dan met deze gimbal: FPV 2 Axis Brushless Gimbal With Controller For DJI Phantom GoPro 3 - ?43.80

    Niet duur en gewicht en afmetingen maken dan ook niet veel uit (zie foto's onderaan de pagina) Alleen ik vond het beeld van de SJ4000 wat ik zag op YouTube toch niet zo heel erg mooi als iedereen zegt. Een beetje scherpe lijnen en niet erg fijn om naar te kijken. Het beeld van bijvoorbeeld een Mobius is veel rustiger om naar te kijken. Iemand die daar ervaring mee heeft? Of ligt het gewoon aan YouTube?
     
  14. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Oh noem eens een?
     
  15. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
  16. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik was uiteraard ook sarcastisch over de Red epic one...omdat je vraag ging om een betaalbare camera die kwa prijs/kwaliteit gewoon goed presteert. Niet iedereen heeft het geld voor een dure go pro black of wil dit geld er niet voor uit geven omdat het gaat om incidenteel filmen.

    De SJ4000 komt inderdaad kwa beeld wat scherper over dan de Mobius, soms naar mijn mening zelfs iets te scherp. Je kan dit eventueel in de software op "soft" zetten, dat verzwakt het effect al iets. Zelfde geld voor het wat meer blauwerige beeld van de SJ4000 tov de Mobius, ik stel de SJ4000 meestal op "warme kleuren" in. Verder is de framerate etc exact gelijk, en zit daar weinig verschil in. De nieuwste firmware op de SJ4000 heeft dat scherpe lijnen effect trouwens ook al behoorlijk weggewerkt. Het viel mij in ieder geval niet meer op.

    Als je echt alleen de camera wilt gaan gebruiken voor rc gerelateerde toepassingen zou ik persoonlijk kiezen voor de Mobius. Is gewoon een ideale camera voor op multicopters. Als je gewoon een leuke all round camera wilt, die zowel op je multi kan maar die je ook kan gebruiken voor andere gelegenheden (bijvoorbeeld met andere extreme sports of in/op/rondom het water), dan is de SJ4000 weer aantrekkelijker omdat deze standaard al veel accessoires én een waterdichte hoes heeft.

    Die gimbal is idd helemala prima, kost alleen wat meer tijd dan de duurdere alternatieven om hem in te stellen. Als je voor de Mobius zou kiezen, dan kan je ook nog Turnigy Mobius 2-Axis Gimbal with Tarot Controller and AX2206 Motors overwegen.
     
  17. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
    Dan wordt het inderdaad waarschijnlijk toch de SJ4000. Ik wil hem inderdaad ook nog voor andere dingen gaan gebruiken, bijvoorbeeld fietsen/hardlopen dus daarvoor is de SJ4000 wel geschikter. En waarschijnlijk zijn dan inderdaad de meeste filmpjes op YouTube gewoon met de standaard instellingen. Want opzich is het wel mooi scherp beeld.

    Dan koop ik nog wel een aparte camera voor FPV, een camera in een gimbal voor FPV is nou niet echt heel erg handig. Welke camera is daarvoor een beetje goed en niet te duur? Is zoiets dan al goed genoeg?: http://www.banggood.com/FPV-14-CMOS...le-600TVL-120-Degree-Wide-Angle-p-944546.html
     
  18. burg

    burg

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    776
    Locatie:
    Gorinchem
  19. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Exact wat Burg zegt...er is ook nog een versie van mét IR filter (geeft overdag betere kleuren, maar in de avond kan je minder lang doorvliegen als het donker wordt). Uit m'n hoofd is dat de CMQ1993 oid, ook van securitycam2000.
     
  20. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hallo,

    ik heb de mobius ook , prima cameratje, en handig en veel mee te doen leuk ding! ( wel heb ik het moederbordje al eens stuk gehad, kwam loeiheet en dan niets meer)

    nu heb ik de sjcam4000 besteld bij een erkende dealer, metd e juiste chipset erin.dus hier ben ik toch wel zeker van.
    wat ik bedoel met de 2013versie is dat er normaal nieuwe software op zit( beter en makkelijker menu als de vorige versie)

    ik heb de sj besteld, omdat ik voor de mobius nog geen perfecte gimbal heb( die van hk is aantrekkelijk maar te zwaar)
    en de sj kan ik ook gaan gebruiken om op zomerkamp mee in het water te filmen enzo...
     

Deel Deze Pagina