sjabloon kantelkamer

Hoi mede forumleden;

Wie heeft toevallig het sjabloon voor de kantelkamer van de Hydro&Marine NO STEP 2.
Alvast dank voor het meezoeken & de hulp.

Groetjes
Barry

Hallo Barry

Ik ben met de no step 3 bezig en daar ga ik zelf malletjes en sjablonen maken
Volgens mij is er niet echt iets voor te krijgen.

Groeten Ronnie

Met het risico om uitgefloten te worden en bij gebrek aan enige kennis: wat is een kantelkamer?
Hier en daar tegengekomen, maar het is mij niet duidelijk. Boten zijn mij onbekend, maar interesseert mij wel.

Dat is een waterdicht schot links in een boot.Als de boot op ze'n dak ligt vult die kamer zich met water & draait de boot terug om.

Maar ik zou niet weten hoe daar aan te beginnen om een sjabloon te maken.

Maar ik zou niet weten hoe daar aan te beginnen om een sjabloon te maken.

Hallo Barry,

Vóór je een sjabloon kunt maken, moet je eerst weten hoeveel water(gewicht) er nodig is om de boot terug te laten kantelen.
Ik heb ergens op dit forum wel beschreven hoe je dat kunt doen, als ik de link vind, zal ik 'm hier plaatsen.

Een sjabloon maken doe je gewoon met een schaar en een stuk karton; meten, knippen en passen, door steeds kleine stukken eraf te knippen maak je de sjabloon passend.

Als de kantelkamer door moet lopen onder het dek in de neus, maak in da sjabloon in twee delen; een voor de neus en een voor het achterste deel.
Eenmaal passend plak je ze aan elkaar en heb je je sjabloon.

Groeten, Jan.

Alvast dank voor je antwoord Jan.
Maar is er geen sjabloon te vinden voor die boot , want ik heb al het karton hier in huis al verknipt tot groot ongenoegen van mijn vrouw.
Tja,er waren wat dozen van haar bij........;

Maar is er geen sjabloon te vinden voor die boot , want ik heb al het karton hier in huis al verknipt tot groot ongenoegen van mijn vrouw.

Die vrouwen toch
he je zou ze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mrgreen:
mvg
Frederik:D

hallo

zit met hetzelfde probleem met een evo 2
alles er bij bahalve een kantelkamer afdekking

ik dacht van de boot vol met parafine te gaan gieten
eerst papier marche zonder de lijm in dat stuk van de romp propen tot de kantelkamer haast vol zit
dan afvullen met gesmolten kaarsvet
als dit hart is er een laagje lossings middel in gieten en dan stukjes polyesterdoek er in lamineren
na uitharden komt het laminaat los door de loslak en kan je het papier en de kaarswas er terug uithalen

daarna goed afwassen en de kantelkamer er terug in lijmen

mijn idee van hoe ik het wil gaan doen

groetjes raf

Barry je kan misschien eens proberen een mal te maken dmv een stuk isolatieplaat(type styrodur, isomo o.i.d) dit is makelijker passend te maken(shuren)
Een matje erop lamineren en na uitharding de isolatie oplossen d.m.v aceton
Wel buiten doen en niet roken of vuurtje stoken
grts
Johnny

Iedereen bedankt voor de tips.

@Raf,mar dan moet je achteraf de boel toch verhitten om de parrafine terug te laten smelten.Houd me daarvan eens op de hoogte aub.

Groetjes
Barry

hallo barry

nee moet je niet verhitten als je leest wat ik schrijf is er geen probleem

je doet het papier er in
dus met water laten weken en er in proppen en dit zo er in doen dat het haast helemaal glad is
daarna giet je lossings product in de romp en laat dit over en langs het gedroogde papier lopen
daarna giet je de parafine er in en na uitharden terug losmiddel
dan beginnen met te lamineren tot je een bepaalde dikte hebt gekregen
dan laten uitharden en de kantelkamer er langs binnen uithalen daar ze niet kleeft aan de parafine en de romp door het lossings middel

dan kan je daarna de parafine en het papier er terug uit halen en spoel je de romp na met lauw water en een scheutje azijn om het los middel volledig te verwijderen
daarna van de kantelkamer een malletje maken en in dat malletje lamineer je de eigenlijke kantelkamer wand
die je dan waterdicht kan maken maar nogwel heeeeeeeel dunnetjes
want gewicht kunnen we missen als de pest
door dit zo te doen kan je een dunnen rand die de vorm van de romp heeft mee aan de wand lamineren die je daarna met endfest instrijkt en vast lijmt in je romp
groetjes raf

hey,

waarom zitten we eigenlijk allemaal te tobben met een kantelkamer? waarom niet een kantelzak? gewoon een langwerpige zak die je aan de zijkant van de boot kan vastleggen met een opening die op het gat aan de achterkant aangesloten zit, dan scheelt ook gewicht en het is super makkelijk want als je ergens bij moet trek je gewoon de zak er aan de achterkant uit en je hebt zeeen van ruimte.

Werkt niet omdat je dan een luchtzak maakt.
De lucht moet er op meerdere plekken uit kunnen, om plaats te maken voor het water.

Hey,

heb je idd gelijk in, alhoewel het met een paar buisjes in de zak misschien wel kan maar dan word het inderdaad onpractisch.

Barry :

Het eerste stuk van de kantelkamer kun je inmeten.
hoogte bodem tot dek kun je meten, tot aan de voorkant van dekopening.
Dan heb je de helft al af :-)
Voorste deel gewoon eerst grofweg knippen en beetje bij beetje afknippen
tot ie past.
Let op : hoeft ECHT niet 100% strak te passen !
liever iets te klein, als ie op een paar plekken de romp maar raakt, zodat je hem daar met
CA op zn plek kan zetten.
Het echte vastzetten doe je toch met weefsel, waarmee ie ook past echt waterdicht
wordt.

Back