sjezus

Gerard_nl

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
heb voor het eerst eenz zo'n ding zien vliegen op harsewinkel

als datik aan het besturen was, was ie na 2 seconden kraaaaaak !

respect !

Ik heb hem niet van dichtbij gezien, maar het leek mij een f5d pylonracer inderdaad. Als ik hem met het geluid van mijn voodoo vergelijk zou ik een toerental van minstens 40.000 gokken. Ging best hard inderdaad.

Was inderdaad een f5d pylonracer, volgens mij bestuurd door iemand van het duitse team.
Ik weet alleen niet welk type het was, misschien wel een Demon :rolleyes:

Gaat hard hè Gerard, elektro pylon ;)

ja dat ging akelig hard ja, als dat mijn toestel was, zou ie binnen 3 seconden of eerste bocht vlam de grond in gegaan zijn wegens "kwijt" ;)
overigens vond ik de hotliner met mini wren turbine net iets leuker, blijft ook langer heel bij gerardje denk ik haha

het was in ieder geval volgens de omroeper, "der deutsche weltmeister"

overigens geeft zon film idd niet de kick van het echt zien, net als een dikke 3D heli vlucht.

Bekentenis: ik ben niet in Harsewinkel geweest. Toch goed gegokt met 'elektro'. Mijn opmerking was beetje bedoeld om te plagen :) want ik heb ergens 's gelezen dat F5D harder dan F3D gaat inmiddels.

F3D vind ik toch net wat indrukwekkender (sorry Paul...).

Maar zo'n Demon kan tenminste op ons veld, graaf maar vast wat schuttersputjes!

F3D vind ik toch net wat indrukwekkender (sorry Paul...).

Maar zo'n Demon kan tenminste op ons veld, graaf maar vast wat schuttersputjes!

Wacht maar tot we met het electromotortje (6KW Lehner) uit onze windtunnel een rondje gevlogen hebben;)
Dan mag er niemand meer electro vliegen op ons veld. Wat een teringherrie maakt dat!
Een MB 40 is er niets bij!

Jwawq5OLhKI[/media] - Lehner 2280-7 test run
net geen 100 dBa op 7 meter afstand!
En dat op nog maar 28000 rpm:P

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, daarom heb ik daarna die mooie Sergey prop eens gebrobeerd. Minder lawaai en meer dan 100m/s klim snelheid. Er is alleen een probleem, de regelaar doet het nu niet meer.

Ja, das 360KMH recht omhoog voor het geval je de conversie kwijt bent.

Dat lawaai is trouwens alleen tijdens de start, de rest van de vlucht doet hij dat niet meer, gelukkig ligt de vliegsnelheid net boven de overtrek snelheid van de prop. Dus wel oordopjes voor de persoon die mijn kist lanceerd nodig!

Jos

Heb met die RFM 16x17 op 5KW een snelheid gemeten van 375KMH met motor aan, 350 direct na dat de motor out was.

Wordt tijd dat we eens een dagje organiseren, zodat jullie eens kunnen zien hoe hard die dingen gaan maar ook hoe makkelijk ze eigenlijk te besturen zijn.

Gr, Jos

Kom eens vliegen in de buurt van Zwolle, ik kom graag kijken :)
Ben net begonnen aan een (depron) shark, zou net aan 100+ km moeten halen (langzaam beginnen, dan blijft het langer heel!) daarna eens wat serieuze dingen proberen..

Back