Sjm 500 pro

size?

ofwel ben ik gewoon dwaas ofwel stekeblind...

welke size is de SJM500(430) Pro Kit nu eigenlijk?

is dat de grootte van een Trex 500 of van een trex450?
ik geraak er niet aan uit...
En die 6S? welke mah maximaal? zou toch 6S kopen ipv 2*3S.
3S koppelen schijnt niet zo goed te zijn...

of allebei :)

Vergelijkbaar met je T-rex 500. De 430 bij de sjm 500 pro slaat gewoon op de bladlengte. 430mm dus maal twee plus 80mm van je rotorkop=940mm rotordiameter. Het is gewoon een verbeterde uitvoering van hun 500 size.

Ivm met de batterijen in serie. Ik vlieg al 6 maanden met twee 3s-en in serie om 22,2V te bekomen. Ik ondervind geen enkel probleem hiermee. Werkt zeer goed. Ik gebruik de rhino 2250mAh van zippy batteries 3s 11,1V 25C series. Hier vlieg ik een dikke 8 minuten mee.
Ik moet wel toegeven dat het soms makkelijker zou zijn bij het opladen. Maar 1 batterij ipv 2 per vlucht. Dit zou dus wel iets sneller gaan dan, denk ik. Maar als je dan dan de kostprijs vergelijkt en je ook nog is de mogelijkheid in acht neemt dat een van je batterijen zou stuk gaan..... Moet je maar een halve nieuwe kopen;)

groeten Robin

Over het in serie schakelen van lipo's is op het forum best wel wat te vinden.
Ik doe het al zeer lange tijd. 'T is aan te raden steeds dezelfde packs bijeen te laten.
Met een ladertje van hobbycity en een conversiekabeltje kan je 2 3S paketten in 1x laden en nog gebalanceerd ook (wel de serieschakeling losmaken tijden laden en enkel de balance taps in de lader (conversiestekker) steken.

Back