Eindelijk binnen.
Ik heb een hoop gekloot gehad met het ding en blijkt achteraf gewoon aan een bijna lege ontvanger accu te liggen waarmee ik mee test.
maar lijkt nu goed te werken.
Heli weegt nu 1570 gram met een 5S 3200mAh lipo. Is vast minder dan het met flybar was maar weet niet meer wat hij woog. Heb er nu ook nog een vrij zware ( voor deze heli ) S9254 op liggen maar mijn Graupner DS3781 heeft wat speling in de tandwielen na laatste crash dus is even wachten op een nieuwe tandwielset. Zo lang geleden dat ik dat heb gewogen en heb sindsdien verscheidene electronica enzovoort veranderd.
Instellen was goed te doen ( als ik het goed gedaan heb tenminste ), het is het eigenlijk gewoon 3 gyro's instellen ipv 1.
Swashtype instellen met usb kabel, servo draairichtingen goedzetten is eigenlijk net zoals je normaal in de zender doet, maar nu doe je het in met de pc-software van de SK360.
120ccpm mixen uit de zender gehaald, hij stuurt nu gewoon pitch, aileron en elevator naar de sk360 die dit naar 120ccpm omzet. draairichtingen goed zetten, dus als de heli vooroverkantelt moet de swash achterover corrigeren en de heli naar rechts kantelt moet de swash natuurlijk ook naar links kantelen.
Gain instellen kan gewoon met een potmeter maar denk dat ik deze maar uitschakel via de pc-software want ik het is me echt niet duidelijk in wat voor stand nou hoeveel procent is en ga het dus maar even met de pc-software doen. Ik heb het niet zo op potmeter instellen, dat is ook een van de redenen waarom ik csm gyro's gebruik, ik doe dingen liever digitaal ipv met een schroevedraaier een beetje draaien op de gok.
wat ik wel goed vindt is dat je alles wat je instelt direct ziet veranderen en gebeuren als je het instelt met de pc-software, je kunt tijdens het wijzigen gewoon de zender aanlaten en een servo-reverse of uitslagwijziging zie je direct gebeuren op de servo's.
Ik moet het helaas nog wel even met analoge servo's op de swash doen, maar er komen binnenkort wel digitale op.
Ik zit te denken aan airtronics 94761z of robbe FS-75-MG. Weet iemand waar ik die airtronics kan krijgen. ik denk dat hier mijn voorkeur naar gaat.
Ik zal ook nog minder flex moeten hebben in de rubber-ringen in de rotorkop, iemand op rcgroups had aan de buitenkant van de rubber-ringen een beetje epoxy gesmeerd en dat laten uitharden en de rubber-ringen teruggezet. Tenzij iemand met een betere suggestie komt ga ik dat ook doen.
Had ik de hele heli eigenlijk zo goed als klaar, stoot ik tegen de tafel en valt hij ervan af.
STOM!!, maar viel toch wel weer mee, alleen een paar servo-tandwieltjes gestript.
Mijn eerste testvluchten zullen niet veel meer zijn als een beetje hoveren zijn en wat cyclic tests als alles goed mag gaan.
Het is nu laat, ga ook eens mijn bed opzoeken. Morgen misschien foto's van de flybarless setup.