sky king xxl of mqx blade

• Topicstarter Topicstarter diesel38
  • Startdatum Startdatum
D

diesel38

Guest
hallo aan iedereen .Ben nieuw en heb een vraagje.graag wil ik een sky king xxl of een quadcoper mqx van blade kopen voor buiten te vliegen.mijn vraag is,zijn ze goed om buiten te vliegen of hebben jullie beter voorstellen.alvast bedankt.

hallo aan iedereen .Ben nieuw en heb een vraagje.graag wil ik een sky king xxl of een quadcoper mqx van blade kopen voor buiten te vliegen.mijn vraag is,zijn ze goed om buiten te vliegen of hebben jullie beter voorstellen.alvast bedankt.

zou eerder gaan voor een esky big lama of een solo pro of een blade msr x
waarom : van een sky king xxl is weinig onderdelen te krijgen weinig af te stellen crash gevoelig.
esky big lama genoeg onderdelen te krijgen 2.4ghz zender, makkelijk te vliegen (of een lama V4) redelijk crash bestendig

solo pro en blade zijn fixed pitch helicopters met 45 grd flybar redelijk tot goed stabiel te vliegen zeer crash bestendig genoeg onderdelen te verkrijgen.

tip bekijk een paar filmpjes op youtube om een keuze te kunnen maken

Ik vlieg een MQX buiten, tot windkracht 3. (Als het iets harder gaat waaien vindt ik het sowieso niet meer leuk wat ik ook vlieg.)
Ding is trouwens goed crash bestendig en onderdelen zijn goed voorhanden.
Je kan er denk ik ook goed mee oefenen zodat de overstap naar een heli niet zo moeilijk is.
Wel een knappe zender kopen als een DX6i zodat je e.e.a kan programmeren.

Succes, Frans

ok,alvast bedankt.vindt die mqx ook wel leuk,maar vindt dat hij nogal klein uitvalt.heb die heli ook nog gevonden,maar weet niet of dat iets is
Blade SR UH-1 Huey Gunship RTF

dit is een cp heli niet echt geschikt voor beginners en als je al de overweging maakt om een cp heli aan te schaffen , dan zou ik er een kopen waar de staart met een riem of TT aan gedreven word en niet met een staart moter.
dit geeft naderhand problemen en nooit een super strakke staart.
en bij een cp heli geld hoe strakker de staart hoe stabieler hij vliegt.

maar zou toch na een coaxiale heli of FP heli kijken kijken scheeld je een hoop crash kosten.
wat is het verschil:

coaiale heli
heeft 4 hoofd roters geen staart moter of te wel geen heck moter
flybar 45 graden (stabliseert zichzelf)
stuurt door middel van de bovenste of onderste roter langzamer te laten draaien.
na opstijgen(mits goed afgesteld)als je de stuur knuppels los laat deze nog stil op een plek blijft hangen super stabiel makkelijk te vliegen
vaste blad hoek
stijgt op of daalt door het verhogen/verlagen van toerental.

FP heli
heeft 2 hoofd roters en eden heck roter(staart roter)
vaste blad hoek (fixed pitch) heeft meestal een 90grd flybar (stabliseerd niet zichzelf) maar ook te verkrijgen met 45 grd flybar.
stijgt en land doormiddel van verhogen/verlagen van het toerental
minder stabiel uit zichzelf deze zal je telkens moeten corigeren(blijft niet uitzich zelf op een plaats hangen als je de stuurknuppels los laat.
moeilijker te vliegen

cp heli
heeft 2 roters met of zonder flybar 90graden
verstelbare blad hoek voor zowel hoofd roters als staart roter
draait hogere toeren meestal 1 toerental.
stijgt en land door het verdraaien van blad hoek neg/pos
vliegt veel strakker .
hier kan je 3-D mee vliegen.
duurdere crash kosten / aanschaf.
goede 6-kanaals zender vereist.
niet zelf stabliserend deze zal je telkens moeten blijven corigeren.
moeilijker te vliegen.

voor het leren heli vliegen zou ik een FP heli kopen met een 90graden flybar hiermee kun je alles wat een CP heli ook zou kunnen behalve op zijn kop vliegen maar als beginner moet je dat ook maar even uit je hoofd laten probeer eerst maar eens een heli te vliegen je zult merken dat dat niet zo eenvoudig is zoals het lijkt:D voor dit soort heli's zijn de onderdelen ook niet zo duur en als je hem gecrasht hebt blijft de schade beperkt.

hoop dat je hier wat mee kunt

gr Nick

FP heli zoals de Blade msrx zonder flybar is een goede start om te beginnen met heli's.
Met een goede zender bv. DX6 of hoger ben je gelijk op weg om naar CP heli's over te stappen.

Mvg.Bernard

Back