sky rc e6650 foutmelding

Goedendag allen,

Ik heb even een vraagje waar ik niet uitkom,
ik heb een lipo 2800 mah 14,8 v 4 cel, als ik de lipo aan de lader zet, dan moet ik de gegevens van de lipo invoeren, en op enter drukken, voordat ik hem start met laden krijg ik gegevens op de display R is wat de lader ziet en S is wat ik ingesteld heb aan cellen, de lader ziet maar 3 cellen en wat ik ingevoerd heb zijn 4 cellen, dus de lader ziet maar 3 cellen waardoor ik de melding krijg: vol select err, als ik de manuel erop nasla komt het niet overeen wat mijn lader ziet en wat ik ingevoerd heb.
Betekent dit nu dat mn lipo aan gort is, met balance en storage krijg ik dezelfde melding.
Kan iemand mij hier wat uitleg over geven.

Bij voorbaat dank.

Groet Ruward.

http://hobbycenter.by/reviews/Imax/E6650Manual.pdf

Is die lader nieuw?

Diverse Imaxen gezien die niet gecalibreerd waren....

Is die lader nieuw?

Diverse Imaxen gezien die niet gecalibreerd waren....

Ja de lader is nieuw, de eerste vier opladingen gingen perfect, andere lipo,s weliswaar andere voltages laden prima.
Ik heb niets gecalibreerd, was niet nodig zei de verkoper.

Groet ruward.

Klopt, dat ding zou ook gecalibreerd moeten ZIJN. Af fabriek.
Div IMaxen gezien dat dat NIET waren.

Snel terugbrengen.

Klopt, dat ding zou ook gecalibreerd moeten ZIJN. Af fabriek.
Div IMaxen gezien dat dat NIET waren.

Snel terugbrengen.

Ik zal dinsdag wel even teruggaan naar de verkoper, zul je zien dat ik weer een nieuwe lipo nodig heb,
De lipo waar we het nu over hebben is een K D S li-poly battery 2800 mah 14,8 v.
mocht ik een nieuwe nodig hebben dan word het een 3300 mah 14,8 v. dan heb ik net iets meer accu.

groet Ruward.

Ok en doe je dat dan via het stekkertje?, als ik hem aan het laden ben en ik zoek het laadvermogen per cel, dan geeft hij maar 3 cellen aan.
groet Ruward.
Ja via het balans stekertje met een paar spelden er in maar kijk uit voor kortsluiting dus bv een papiertje er tussen.
Het gaat niet om het laadvermogen of wat je daar ook onder verstaat maar gewoon om de spanning van elke onbelaste cel.
Ik zal dinsdag wel even teruggaan naar de verkoper, zul je zien dat ik weer een nieuwe lipo nodig heb,

groet Ruward.
Om daar op voorbereid te zijn moet je dus even je cellen apart met een universeelmeter meten.;)

Laatst bewerkt:
Ik zal de accu daar laten doormeten dinsdag, ik heb vannocht toch nog een stukje gevlogen, maar er zat niet veel power in, dus het was een kort vluchtje.
ik mis ook veel power doordat ik niet met de originele prop vlieg, het ken net.

Ik laat het dinsdag wel weten hoe het is afgelopen met de accu.

Bedankt voor alle reacties.

Groet Ruward.

Inderdaad 1 cel naar de kapot, had hem maar 4 keer opgeladen, jammer, ik heb nu maar een 3300 mah aangeschaft, hopen dat ie een tijdje langer meegaat.

Thank nog voor de info.

Kant en klare kist dus zeker geen mogelijkheid de lipo naar achteren te plaatsen.
Kan tot 2600mAh hebben dus 2800mAh zal geen grote problemen geven.:)

Back