skyartec aan robbe lipoqualizer

• Topicstarter Topicstarter rudiman
  • Startdatum Startdatum
R

rudiman

Guest
Ik heb een robbe lipoqualizer

robbe-2-ps.jpg
en heb een
skyartec accu nu past dat stekkertje niet in de robbe :(
battery_head_02.jpg

Kan ik er een ander plugje aan zetten?
Ik neem aan dat het rode draadje bij het pijltje moet komen?
561_0.jpg

[sub:540dd5f6fa]Kijk uit!!!![/sub:540dd5f6fa]

Het zwarte pijltje geeft aan waar het .... zwarte draadje komt.
Ik heb een verloopje gekocht naar een FlightPower accu.

8446cd3.jpg

Henk

Hmm ja dat is bij mijn andere accu ook. Maar deze accu heeft 3 zwarte draadjes :) (zie plaatje) en een rode..en nu? :?:

Dat hele kleuren gebeuren van de balancerstekkers snap ik ook niet. Er is maar 1 min(ground) De rest is allemaal positief. Als je met referentie min(ground) gaat meten bij een 3s lipo zal je op de 2e pin(naast de min)3,7V meten. Bij de 3e pin 7,4V, en op de laatste(en uiterste) pin 11,1V.
Dus je kan niet 3 draden een zwarte kleur geven. Dat is verwarrend.
Bovendien Als je maar een 2s lipopakket hebt, dan heb je maar 3 verbindingen aan de balancerstekker. Vaak moet je deze stekker in dezelfde bus stoppen bij de balancer. Dan heb je dus geen pin op de 11,1V (4e pin).
Belangrijk is dus altijd de 1e zwarte draad/min als referentie gebruiken.

Maar er zijn ook balancerstekkers met allerlei vreemde kleuren. Geen 1 zwarte zelfs. (ja, dat is dus mogelijk... :( )
Hoe kan je vinden wat de min (ground) is?
Gebruik hiervoor een multimeter.
Zet de meter op het bereik van 20V DC (iig meer dan 5V)
Verbind 1 van de meetpennen aan de zwarte algemene aansluiting. Daarmee bedoel ik dus de kabel die je aan de ESC verbindt. En dus soms ook aan de lader.
Ga dan met de andere meetpen alle pinnen langs van de balancerstekker. Er is er op 1 pin, waarbij de meter altijd 0,0V aan zal geven. Dat is dus de referentie.

Back