Skyartec cesna 182 5-kanaals

Hallo,

ik heb gister een cesna 182 gekocht van skyartec.
Hij is 5-kanaals(gas,roer,hoogteroer,rolroeren en flaps).
Heeft iemand tips over het vliegen ervan?
Heb al wel een beetje ervaring met 4-kanaals besturing
door de ultra micro's van parkzone etc..
Maar een paar tips zijn altijd welkom voor ik 'm ga maidenen!

MvG, D

Laatst bewerkt:
En zouden deze accu's er ook op passen (Turnigy
1300MAH 3S 20C LIPO ACCU) ? Aangezien het prijs verschil dan toch 13,- euro is?

Helaas heb ik dit toestel niet.
Vind het wel een heel mooi model.
Zelf zit ik met een schuin oog te kieken naar een Hype Cessna 185.
Zelfde soort toestel als die van jou vermoed ik, maar met het verschil dat er inplaats van een neuswiel een staartwiel opzit.
Dat maakt het optisch een iets ander toestel.
Vind dat ook wel vet als een toestel met neusje omhoog staat tijdens stilstand.
Hoop dat je kist goed vliegt.Heb je haar toevallig al gemaidend?Je bent van harte welkom om dat hier te doen waar ik vlieg hoor.We hebben een super start/landingsbaan ter beschikking en ik woon niet ver van jou vandaan.
Oja.Gouden tip voor Maiden vlucht: Zorg dat je CG zo goed als juist is!!! (GC= zwaartepunt)
Dan kom je het minst voor verrassingen te staan.
En in het begin niet al te grote roer uitslagen van Ailerons en Elavator.
En Expo erop, minimaal 25% is altijd fijn in het begin.Aanpassen kan altijd erna nog.

Oke jammer dat je 'm niet hebt! Cg had ik al uitgebalanceerd en is goed! Heb het toestel vanavond gemaident en dat ging super, vliegt vrij simpel eigenlijk! Starten en landen was ook geen probleem! De eerst keer gelijk mooi eerst op de achter wieltjes en daarna het neuswiel laten zakken(heb alleen nog geen gebruik gemaakt van de flaps)! 2e keer ging het ook mooi alleen kwam ik er naar die tijd achter dat de moter los was gaan zitten.. Heb thuis de motor behuizing los gedraaid en wat blijkt, de moter zit maar met 2 schroeven vast terwijl hij met 4 schroeven kan worden vast gemaakt... Dus morgen even 2 schroeven er bij in draaien en dan weer proberen! Verder prima toestel! Aanrader, dus!
Dylan, laat even weten als je die cessna 185 hebt! Wij(ik en mijn buurman) vliegen altijd op het evenementen terrein naast de waterzuivering in deventer!

Hoi Nandero.
Fijn dat je toestel bevalt.
Zou het wel leuk vinden om eens langs te komen.
Deventer is toch kortbij waar ik woon.
Neem ik wel een vliegtuig mee.
Vr Gr E

Hallo Dylan,

Nou het toestel bevalt toch niet zo... Hij is vanavond in de lucht door zijn vleugels heen gezakt.. Ik vloog recht uit op half gas waarna de vleugels omhoog klapte en het toestel met een moordgang naar beneden klapte! Het toestel is een bertje total nu, zal een foto proberen te plaatsen! Heb al contact gehad met de winkel waar ik hem heb gekocht, moet er mee langs komen!

MVG, Nander0

Back