Skyartec f16

Hallo piloten

Heb gezocht met google voor een discussie over deze kist op onze site:!:
Kon er dus geen vinden dus daarom deze nieuwe discussie;)

Heb deze kist vorige week gekocht. echter krijg hem niet aan het vliegen???:mad:

Dus piloten die met deze kist hebben gevlogen of nog vliegen gaarne U reactie over deze kist.
Setup, CG etc.

Mijn: 2815-4800Kv, ESC 50A, 3S2000 LIPO, 466 Watt power.
heb inmiddels rolroeren erop gezet.
na ettelijke testvluchten krijg ik hem niet aan het vliegen.
CG volgens manual, Stock EDF untit (5 blade ) DELTA mix, werkt niet:(
Daarna rolroeren, werkte ook niet.
Probleem wat ik heb is rolt steeds na links weg en dan met de neus de grond in.
Nu met rolroeren ging hij redelijk recht echter ik gaf down en kist ging recht de grond weer in.
Volgens de info die ik nu heb is deze kist heel gevoelig voor de uitslagen, dus heb deze nu terug gezet???
De handleiding geeft geen waarde voor deze uitslagen?????
En ja heren ik doe altijd een pre-flight check;)

Grts Hans

full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Skyartec f16 gepost door crasher

Modelbouwforum.nl - Bekijk profiel: Crasher


Zelf ooit een Skyartec F16 gehad. In totaal ongeveer 10 minuten mee gevlogen en daarbinnen circa 15x gecrasht. Dit toestel had zoveel gebrek aan vermogen (werd ook steeds zwaarder door lijm en plakband) dat zelfs een ervaren piloot alle zeilen bij moet zetten om hem in de lucht te houden. Daarnaast was alles vanuit de fabriek dusdanig zenuwachtig afgesteld dat ie eigelijk niet te besturen was. De uitslagen heb ik uiteindelijk teruggebracht naar 20%!!
Als dit dan je eerste toestel is weet je eigenlijk niet of je wel verder moet in deze hobby (gelukkig toch gedaan).
 
EXPO op zender instellen

Hoi piloten

Even een update:confused:
Ik kon maar niet begrijpen wat er nu verkeerd ging?!:mad:
waarschijnlijk moet ik het boete kleed aantrekken,
na controle zender ben ik er achter gekomen dat ik mijn EXPO verkeerd had ingesteld om mijn 2de zender!!!!!
Bij de Futaba is EXPO negatief, en bij de Turnigy/FLySky is het dus positief. Om in het midden gebied het wat rustiger te hebben uiteraard.
Kwam erachter door het diagram op te roepen in de zender en daar zag ik mijn screwup:rolleyes:
Dat verklaard ook dat toen ik dus diep gaf mijn kist toen ook gelijk DIEP ging......;)
Hopelijk hebben we deze week nog vlieg weer en dat ik na mijn zoveelste reparatie de kist nu eens echt kan testvliegen en hopelijk dan ook verslag kan doen van een geslaagde vlucht:p

Grts Hans
 
test vlucht op 27-8-2014

Piloten

Ok, na veel problemen in het begin, heb ik het probleem gevonden.
IKKKE ZELF;)
Inderdaad het verkeerd afstellen van mijn expo was de oorzaak.
Vanavond test gevlogen en de kist vloog mooi recht weg.
Bouwde gelijk genoeg snelheid op en maakt snel hoogte.
En toen begon het trimmen, de kist bouwde in een keer wel heel veel snelheid op....waardoor ik in de problemen kwam met het trimmen.
Een collega hielp me maar doordat ik mijn aandacht tussen de kist en de zender verdeelde raakte ik op een gegeven moment het overzicht kwijt.
Inderdaad deze kist is verdomde snel en helaas raakte ik hem dus weer kwijt.
Resume: Cg tussen 80-90mm
ik had rolroeren: uitslag 10mm max
hoogte roer: uitslag 8-10mm
stock EDF met 5 blade, motor 2815-4800KV meer dan genoeg power.
Enfin de kist is nu niet meer te herstellen dus het houd helaas even voor mij op:(
 
Jammer :-(

Dat is het probleem met veel van die racerkes. Met wat gas terug te nemen vliegen ze ook nog hoor, maar veel piloten gaan geen gas terug nemen als ze in de problemen komen ermee. En je kan snel ermee in de problemen komen.
Gas terug nemen (daarmee bedoel ik niet naar zweefvlucht overgaan he) betekent tijd winnen. En tijd is wat je nodig hebt (of wat je hersens tenminste nodig hebben) als je in de rats zit.

Dit was toch niet je eerste toestel hoop ik?
 
geef niet snel op

Hoi luitjes

Na alle stukjes toch te hebben verzameld ben ik toch nog eens gaan plakken;)
De kist weegt nu 550 gram leeg dus dat moet lukken.
wat was era er kapot:
De hele neus lag in tig stukken
De cockpit was in tig stukken
Motor behuizing EDf stuk plus 5 blad kapot.
De rest zag er nog goed uit.:)
Kan beter deze testen en dan wel eens zien of ik nog eens een nieuwe KIT aanschaf?

Zit nu een EDF in met 7 bladen en een 2815-4300Kv motor

grts Hans
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
test vlucht op 29-8-2014

full
Piloten

wel na veel gekloot mijnerzijds heb ik de kist dan uiteindelijk de lucht in gekregen.
CG ligt nu op ongeveer 90mm.
Tijden de start had hij wel de neiging om naar links weg te trekken maar door volgas te geven even wachten en dan ferm wegwerpen ging hij eerst iets naar beneden en naar links maar nu had ik genoeg tijd om hem op te vangen.;)
De kist op hoogte gebracht en hij was zeer gevoelig op de rolroeren en hij wilde naar beneden (CG-80/85mm)
Uit getrimd en wat rondgevlogen om te kijken hoe zijn vlucht verhoudingen zijn met klimmen en bochten naar links en rechts.
Hoogte mocht wat meer uitslag hebben kwam ik achter.

Enfin landing ging wat ruwer omdat het CG wat meer naar voren lag, dus heb ik hem op 90mm gezet.
Zender afgesteld en nieuwe lipo erin en nu geen problemen met de start, weet nu wat hij doet tijdens het weg werpen en kan het nu makkelijk opvangen.
Wat rondgevlogen en de landing ingezet, motor uit en hij zweefde nu mooi naar de baan toe.;)

Enfin: conclusie kist vliegt goed en met de juiste setup snel....:D

2815-4300Kv motor met 7 blad edf fan, vermogen 500 watt.

ps: jammer dat de neus er zo beschadigd uitziet maar dat kunnen we eventueel nog wel verbeteren, vliegen doet hij nu in ieder geval.

grts Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hans, goed dat'ie eindelijk goed vliegt! :D

Zoals ik je al schreef, ik heb er zelf een aantal vluchten op gehad voordat ik hem weer door verkocht. (vanwege té veel spullekkesss...;)) Ik vond hem wel wel lekker vliegen, relatief snel en heel goed en langzaam te landen. Hij schijnt door de vlieger zelf gegooid kunnen worden, ik heb het altijd door een helper laten doen. Ik heb overigens wél een kartonnen koffie beker gebruikt om de uitlaat iéts te knijpen voor wat meer vermogen, scheelde weer iets, ik weet niet meer wat de diameter was. (Is al paar jaar geleden, misschien dat dit bij de kit al opgelost is) Ook had ik wat werk gestopt in de elevator asjes om ze spel vrij te krijgen maar ik zie ook anderen die dat niet gedaan hebben en die vliegen ook, misschien wat gevoeliger omdat hij niet directer luistert en zijn eigen weg gaat.

Hopelijk heb je er nog wat plezier van.

Groetjes,
Gerald

Hier foto's van mijn set-up, er zaten nog geen ailerons op:
Grotefoto-LKKDEBZZ.jpg


Grotefoto-7WIONRER.jpg


Grotefoto-3DX87RSC.jpg


Grotefoto-WN83EQX3.jpg


Grotefoto-QAVHBWRV.jpg


Grotefoto-KHTXNVPR.jpg


Het 2mm triplex plaatje heb ik zelf toegevoegd om inknijpen van de gooier te voorkomen:
Grotefoto-SPHZW8MS.jpg
 
De aanhouder wint! Je moet idd de uitslagen echt terugbrengen naar ca25% van zoals ze standaard staan. Ik heb zelf ook dit toestel gehad en meerdere malen volledig aan flarden gevlogen. Ook een phase 3 gehad, die lijkt extreem veel op dit toestel. Deze vloog ik met 70mm het rc fan en 2w20 motor op 4s. Dit vloog echt geweldig. Wellicht kun je veel info gebruiken van de phase 3 draadjes die er in overvloed zijn. De phase 3 crash kit is niet meer te verkrijgen dus ga ik het ook proberen met een sky artec. Zal wel in de winter worden. Ik houd u op de hoogte

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hans,

Mooi om te zien dat het uiteindelijk toch goed gekomen is. Zo te zien vliegt hij inderdaad erg leuk. Veel plezier ermee.

Gr. Raymond
 
Helemaal Top
Groet Erwin

Hoi Erwin

Misschien zou het een optie zijn als jullie wat meer info over jullie F16"s geven??
Welk CG jullie gebruiken,lipo, motor, esc etc voor de volgers en nieuwe piloten:)
vlieg veilig
ps heb nu deze waar ik mee vlieg, de Skyartec had ik als test gebruikt.....
SABAC F16 EDF70mm vliegt als een droom....
LIPO 4S2200, EDF 70mm 5 blad, ESC Turnigy 60A Plush
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hans.
Dat vliegt mooi zeg!!
Wel een behoorlijk hoge landingssnelheid zag ik.
Kan dat niet langzamer door bijvoorbeeld landingflaps in te mixen?
Vr gr E
 
Landing snelheid

Hoi Hans.
Dat vliegt mooi zeg!!
Wel een behoorlijk hoge landingssnelheid zag ik.
Kan dat niet langzamer door bijvoorbeeld landingflaps in te mixen?
Vr gr E


Hoi

Yep ik had even wat moeite om de snelheid in te schatten op ons nieuw gras veld.
Volgende keer komt hij veel rustiger binnen ;)

grts Hans
 
Back
Top