skyfun setup

hallo, ik heb een skyfun van iemand overgenomen, ik heb er zaterdag mee gevlogen. er zit momenteel deze motor op:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TP 450-Size 2415-09T Brushless Heli Motor 2700kv
met een 5x5e prop erop , 40amp esc en 3cell 2200(20-30c)

nu wil ik er wel wat sneller mee gaan...
wat kan ik hieraan doen?

ik heb een 60amp esc liggen en 4cellen 2200 40c, ik kan deze gaan gebruiken op die motor met eventueel een kleinere prop?

ook heb ik nog deze motor liggen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv

welke motor raden jullie aan en met welke prop ongeveer...?

ik pas de cockpit ook aan omdat deze er nu af kan vliegen, rolroeren zal ik ook van balsa maken met "echte scharnieren ipv tape erop...
servo's zijn goed die erin zitten...

P1020657.JPG

Ik zou ff bij hobbyking gaan zoeken naar 'skyfun', vaak kom je dan flink wat configuraties tegen. Laat ff je configuratie weten, ik leg binnenkort ook een keer de skyfun in m'n shopping cart ;-)

het is de bedoeling om een van bovenstaande setups te gaan gebruiken omdat ik die toch liggen heb...

ik kan gewoon de 3cell door een 4cell vervangen, de esc door een 60amp vervangen en de 5x5 prop naar een 4,..x4,... vervangen

ofwel ook de motor vervangen door de turnigy

het is de bedoeling om een van bovenstaande setups te gaan gebruiken omdat ik die toch liggen heb...

ik kan gewoon de 3cell door een 4cell vervangen, de esc door een 60amp vervangen en de 5x5 prop naar een 4,..x4,... vervangen

ofwel ook de motor vervangen door de turnigy

Ah, ok. Ik zag dat iemand die setup gebruikte met een 4,1x4,1 prop en daarmee meer dan 1000 watt aan vermogen genereerde.

Kijk (reken uit) of die 60A ESC het allemaal wel trekt, ik zie in DriveCalc dat die motor op 4S met een 4.1x4.1 prop al aardig op de grens zit.

Deze dude gebruikt ook die motor op een Skyfun met een 80A ESC:

p-sPzowIk-o[/media] - Skyfun@1300 Watts

Laatst bewerkt door een moderator:
oke nice...

aan hoeveel amps zat die gast met die 4,1x4,1 prop??

ik heb hier nog in een pitts een 80amp esc superbrain zitten... hmmm

vluchttijd wordt denk ik wel kort:)

morgen eens zien wat dat motortje geeft met een 3cell

de motor die er nu op zit doet met 3cell 2200(20-30c) en een 5x5prop
36amps en een 395watt

ben momenteel de turnigy aan het monteren met een 80amp esc. heb er een 4,5x4,5 prop op zitten nu

morgen dan de rolroeren vervangen en canopy met magneten vasthangen
:p

de turnigy met 4,7x4,7prop en 80amp esc even aan de wattmeter gehangen

750watt op 62amps met een 3cell 2200 (20-30c) batterij geen lang leven gegeven dan

1150 watt op 82amps met een 4cell 2200 (40-50c)

vanmiddag eens zien of alles heel blijft:p

Welke elevon settings hebben jullie op je skyfun en hoe vinden jullie dat vliegen? Hebben jullie gewoon 50% ELE. en 50% AIL of anders ?

Back