Skyro motortjes

Heb de Skyro L2 voor in de huiskamer maar wie heeft ervaring met de levensduur van de motortjes. Na 30 vluchtjes van gem 6 minuten lipo al vernieuwd maar vluchtduur is nog maar max 4 minuten. Of kan er wat anders aan de hand zijn? Misschien is de kwaliteit wel bagger.

Heb de Skyro L2 voor in de huiskamer maar wie heeft ervaring met de levensduur van de motortjes. Na 30 vluchtjes van gem 6 minuten lipo al vernieuwd maar vluchtduur is nog maar max 4 minuten. Of kan er wat anders aan de hand zijn? Misschien is de kwaliteit wel bagger.

De Skyro is erg zwaar, en motoren en accu hebben best wat te lijden. Ik denk eerder dat het de accu is, en die is bij dit model ingebouwd, niet los. Misschien kun je hem eruit halen en vervangen. En dan meteen verwijderbaar maken, dan kun je meerdere accu achter elkaar vliegen, ipv 5 minuten vliegen, en dan weer ruim een uur wachten totdat de accu weer vol is. En voor het laden eerst de accu een minuut of 10 laten afkoelen, dus duurt het nog langer. Ik heb er kort eentje gehad, maar snel terug gebracht, eigenlijk te groot voor binnen, en buiten waait hij met de wind mee, zelfs met je eigen adem, zo leek het wel...

Voor de huiskamer is een kleinere heli trouwens veel leuker, al eens aan een Solo coax of Bravo III gedacht? Heb je meteen een extra stuurfunctie, ook zijdelings schuiven, en losse accu's.

Volgens www.helikopterskopen.nl was er wat anders aan de hand, reageerde niet op vraag wat dat dan was of leverbaarheid onderdelen maar verwees door naar www.hetserviceplein.nl . Serviceplein stelde geen onderdelen te leveren. Kortom waardeloze service. Mijn conclusie SKYRO helikopters zijn wegwerpproducten. Als ze het niet meer of slechter doen, geen geld in steken.

Dan kan je beter investeren in producten als die van Walkera. Veel modellen, veel betere kwaliteit, onderdelen geen probleem en voldoende shops met goede service. Ga ik voor het binnenwerk ook doen.

Laatst bewerkt:
Goede conclusie. Ik kon een keer een Skyro gratis krijgen, maar na een eerdere testvlucht had ik zoiets van, wat moet ik ermee?

Je kan ook de Nine Eagles producten overwegen. Ook ruim onderdelen voor te krijgen, en nog iets beter geschikt voor binnen, en bij zeer weinig wind ook goed te genieten buiten. En wel met losse accu's.

Back