SkySport 4 ombouwen tot 5 kanaals?

Hoi,

Ik heb laatst ergens gelezen of gehoord dat je de zender SkySport 4 ook kunt ombouwen tot 5 kanaals. Weet iemand of er een manual van is? :wink:

Peter.

<bevaderend>

Het is niet aan te raden zelf in je zender te gaan bakken, als je hem nog wil gebruiken voor buiten vliegen.

</bevaderend>

Ton.

Als je per se zelf bezig wil zijn in je zender (je verandert tenslotte niets aan de elektronica):
volg de Franse versie en neem voor dat condensatortje er eentje van 1nF en niet 10nF.

Ik heb gemerkt, dat er aan het forum mensen deelnemen, die beter met de wettelijke regels bekend zijn dan ik (dit is serieus bedoeld). Ik vraag me af in hoeverre dit soort wijzigingen eigenlijk niet mogen. Bij uitbreidbare zenders mag je tenslotte toch ook zelf schakelaars monteren.

....nee... dat mag eigenlijk ook niet! Niemand die er wat aan doet maar strikt genomen is de zender alleen goed gekeurd in de vorm zoals aangeboden aan de controle dienst die het CE merk er op plakte. Alle variaties die kunnen ontstaan door er schakelaars bij te zetten maken dus een situatie waar niemand echt raad mee weet. Omdat het officieel door de fabrikant aangeboden opties zijn zal e.e.a. wel loslopen, maar volgens de letter van de wet....

Hans Delemarre

...nee dat mag eigenlijk niet als de wet letterlijk genomen wordt (en dat hoort zo daarom dat vreemde Nederlands in de wetsboeken).
Schakelaars bijzetten mag eigenlijk ook niet maar wat moet je daarmee als de opties officieel worden aangeboden door de fabrikanten....

Hans Delemarre

Blue Angels zei:
En zo komen we snel op de 65 berichten...:wink: :wink:

Heehee,

Gaan we onaardige opmerkingen maken? Elkaar elkaar een beetje dollen wordt hier uitvoerig gedaan heb ik gezien, maar dit is flauw..

volgens mij is het plaatsen van upgrades en schakelaars mits door fabrikant geleverd en in de al daarvoor aanwezige aansluitingen absoluut legaal en heeeft geen gevolgen voor je type goedkeuring, ik denk dat je goedkeuring pas vervalt als je zelf de soldeerbout terhande gaat nemen.

Hallo Olivier,
Mooie links! Maar ze werken niet meer... :(
Kan je die een beetje upgraden?
John

Back