Skyzone v2 headtracking nulpunt verloop.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door MiesMV70, 26 mei 2019.

  1. MiesMV70

    MiesMV70

    Lid geworden:
    17 aug 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo,

    Na af en toe moedeloos zuchten en wegleggen eindelijk mijn Skyzone v2 headtracking aan de gang gekregen op mijn FrSky x10s. Geweldig, super maar het moet nog beter want wat is het geval: na het calibreren van verhouding goggle positie en camera positie, verloopt het 0 ( of neutraal, mag ook) van de pan servo. Dus links en rechts. Als ik een paar keer van links naar rechts heb gekeken en kijk weer rechtuit staat de pan servo ver van het nulpunt af naar rechts. Hoe kan ik dat voorkomen? Vindt het vervelend en om nu tijdens het vliegen zelf rond te gaan draaien om te compenseren is ook zoiets. Servo? Dacht ik ook! Is het ook niet. Iemand opperde: 'er zit een metalen staafje in, las ik eens, die vervangen want was magnetisch en daarna was het over.'
    Een strohalm voor mij, er zitten drie metalen rods in als geleiding voor de beeldscherm wijdte.
    Die vervangen voor koolstof rods maar het probleem blijft.
    Weet iemand DE grote oplossing?

    Dus: verloop nulstelling van de panservo voorkomen met headtracking.
     
  2. FG Dude

    FG Dude

    Lid geworden:
    15 nov 2006
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Prov. Antwerpen (B)
    Ik denk dat het een probleem is met elke ingebouwde headtracker, ze noemen dat ook drift, deze worden dan om de paar minuten gereset door op de reset knop te drukken, heel vervelend. Er zijn wel headtrackers op de markt, de zogenaamde ''no drift'' tracker, hobbyking had of heeft deze gehad, er bestaat ook een zelfbouw versie van,kost bijna niets om zelf te maken, maar daar is het probleem om de juiste componenten te vinden de moeilijkheids graad.
    DIY: https://www.rcgroups.com/forums/sho...-Headtracker-(Easy-build-No-drift-OpenSource)
    Hobbyking: https://hobbyking.com/nl_nl/quanum-3-axis-no-drift-head-tracker.html
    Groeten.
     
  3. MiesMV70

    MiesMV70

    Lid geworden:
    17 aug 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Arnhem
    FG Dude hartelijk dank voor je reactie en uitleg. Voorlopig dan maar even genoegen mee nemen. Top nogmaals dat je de moeite hebt genomen en excuus voor mijn late reactie.

    Mvg
    Mies
    FG Dude
     
  4. FG Dude

    FG Dude

    Lid geworden:
    15 nov 2006
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Prov. Antwerpen (B)
    Geen probleem en graag gedaan.
     

Deel Deze Pagina