Slappe vleugels

Discussie in 'Foto-Album' gestart door helderator, 22 nov 2004.

  1. helderator

    helderator Guest

    Ik ben zelf golfsurfer, maar heb nu ook het RC vliegen opgepakt, 1e aankoop een dubbeldekker van fa. Conrad Electronics gekocht http://www.raidentech.com/c17rarecorcb.html

    Bekende begin problemen?
    1e vlucht landde na 100 mtr airtime in het water en ik dacht nog wel op een groot veld te staan. Vliegtuig bleek slecht getrimt (servo's en flaps en wielen)

    2e vlucht brak de bovenvleugel na 50 meter

    3e vlucht ging eindelijk ok, zelf een stukje kunnen circelen en zweven, maar vleugel brak weer en motor stopte. Er bleek een klein kleiachtig dingetje op twee gesoldeerde pootjes te zijn afgebroken.

    Met teleurstelling bedenk ik nu dat als ik zo door ga nog slechts een laatste vlucht te gaan heb voordat de kist naar het kerkhof gaat.
    Er zit nu zoveel duc-tape op de vleugels dat alles wellicht te zwaar wordt.
    Kan ik natuurlijk een andere motor erin doen, nu een
    Maar, een vriend kwam met het goede idee het hele vleugel oppervlak te glasvezelen, met matjes en hars.

    Goed idee lijkt mij, maar ik zie hierover niets op het forum, zijn er tips?
    Goede surfboards worden ook met hetzelfde glasvezel principe gemaakt, schuim, matten en smeren. Geheel wordt heel stijf, maar is wel zwaar en plakkerig om te verwerken.

    Alle input is welkom,

    Rene
    wwwAtlanticRiders.com
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Fantasties model om het niet mee te leren. Zeer zeker zonder begeleiding van een ervaren instructeur.

    Hoe zwaarder dit ding wordt hoe slechter het zal vliegen.

    En als ik alleen al de beschrijving van die site lees vallen mij de klompen uit. Servo's van 30 gram in zo een klein model. En dat durven ze heden ten dage nog micro servo te noemen.

    Daarnaast met een 380 motor 15 minuten vliegtijd met een 8.4V 1100MAH NIMH pakket, dat lijkt mij zeer sterk.


     
  3. helderator

    helderator Guest

    Ja, het is inderdaad een beetje een JOKE...... :oops:
    Die 15 minuten vliegtijd werkt alleen als je opstijgt vanaf een flatgebouw van 18 hoog en het toestel land op de parkeerplaatsen beneden.
    Ga je de flat niet op dan ben je na 5 minuten klaar, ook een hele teleurstelling bij mijn eerste vliegpoging omdat ik eerst eens dacht te oefenen met taxi-en alvorens de lucht in te gaan. Na het taxi-en kon ik gelijk naar huis met een lege batterij :)

    Ben nu op zoek naar die Easystar, maar dat is al gauw weer 230 inclusief alle handel, zendertje, ladertje, etc
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.826
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    maar die easystar is wel 100 keer meer vliegtuig :D
    daar kan je wel plezier mee beleven.

    wederom gebleken, die "speelgoed" sets zijn niks voor een beginner. uiteindelijk mik je je geld in de prullenbak.
     

Deel Deze Pagina