Slash voor dochter

Discussie in 'Electro auto's' gestart door raptor71, 2 okt 2009.

  1. raptor71

    raptor71

    Lid geworden:
    1 sep 2006
    Berichten:
    14
    Hallo

    Ik vlieg zelf met een raptor en mijn dochter van 6 gaat altijd gezellig mee. Ze staat dan
    naast me met een oude remote en doet net of ze mee doet. Ze wil graag voor Sinterklaas
    een electro auto.

    Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en heb zitten twijfelen tussen een nikko of een echte auto. Een echte gaat het dus worden, als zij er dan niets meer aan vind dan kan ik
    er lekker mee rijden. ;-) Ook als er onderdelen vervangen dienen te worden.

    Nu is mijn oog gevallen op de slash mede omdat deze in een soort van training stand
    geplaatst kan worden. Wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie kinderen die met zulke
    auto's rijden of is dit te hoog gegrepen.

    Een andere vraag is waar halen jullie de slash vandaan.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Groeten raptor71
     
  2. RFAC

    RFAC

    Lid geworden:
    5 aug 2004
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Den Helder
    ik denk dat het wat te hoog gegrepen is voor een kind van 6 jaar,
    mischien eerder een traxxas bandit/rustler met een 23turns motortje oid?
     
  3. Joris R.

    Joris R. Guest

    Dat van trainings mode is idd handig op de Slash, maar je wel veel ESC's op een trage stand zetten.Verder sluit ik me aan met MoonliGht.
     
  4. Slashmaster

    Slashmaster

    Lid geworden:
    22 apr 2009
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Alkmaar
    Op ons baantje rijden ook af en toe kleine kids mee.
    Mijn ervaring is dat het een goed idee is om een kind een 4 wiel aangedreven auto te geven. Ze hebben nogal de neiging om het autootje vast te rijden namelijk, omdat ze doorgaans niet zo goed kunnen rijden. Met een 4wd kunnen ze lekker doorcrossen (liefst tegen de rijrichting in).
    Anders misschien een tank kopen?

    Mij lijkt de Slash ook te groot trouwens. Misschien een 1/16 Slash, tweedehands? Die zijn ook 4wd.
     
  5. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Mijn zoontje rijdt met een 1:10 corally assasin.
    Hij is al een paar keer wezen rijden op een circuit, maar meestal gaan we even naar een grote parkeerplaats, en daar zet ik wat pionnetjes uit zodat hij kan oefenen zonder gelijk te crashen.

    Dit doet hij al een jaar en gaat echt prima, ik zie het probleem niet in om je dochter met zo'n auto te laten rijden, je moet ze alleen in het begin rustig aan snelheid laten wennen, dan komt het, mits ze het leuk blijven vinden vanzelf goed.

    En mensen die geen ervaring hebben met jonge kinderen en zo'n snelle auto, moeten geen advies geven.
    Dat advies is namelijk dan een aanname, en dat is waar de hele wereld aan kapot gaat, aannames!!

    Veel plezier.
     
  6. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, Belgiƫ
    [media=youtube]wg4trPZFUwc[/media]

    no shit!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    waarom niet.onze zoon is 4.5 en rijd al 1.5 jaar rc.heeft nu zijn 4De maar wel de eerste echte rc-car nu.maverick strada mt 4X4.en het enige van brokken dat hij maakt is steeds zijn antenne afbreken.dat is nog een beetje moeilijk om in eer te houden.maar ik denk dar er veel zouden verschieten wat die klein mannekes kunnen.hij maakt zelfs zijn eigen jumps om over te gaan.ik zeg ook niet geef hun een auto en een zender en laat ze maar naar buiten he.op een verantwoorde plaats in bijzijn van volwassen is dit volledig ok.
     
  8. my00

    my00

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    337
    Locatie:
    Baarlo, Limburg
    Mijn zoontje van 3.5 rijdt erg goed met de mini-revo, met een lipo. Mede door de training stand. Hij rijdt gemakkelijk een 1/2 uurtje met een 2200 mah lipo. Ik zou dan ook kijken voor haar voor een 2e hands mini revo of iets meer uitgeven voor een nieuwe. Verder is er nu natuurlijk ook al de 2.5 versie. Heb hier geen ervaring mee.
     
  9. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Een slash lijkt me juist perfect voor je dochtertje. Stabiel ding, moeilijk kapot te krijgen en een leuke snelheid. (Misschien op het begin even wennen, maar ik durf te wedden dat ze na 1 rit zonder trainingsmode wil rijden :p)

    Gewoon de Slash kopen dus!
     
  10. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    die kids van jullie.. hebben die handen als koleschoppen ofzo ;)

    die zoon van mij is 3 en een paar maanden, maar de spektrum past niet in zijn handen hoor, en de traxxas zender is echt niet kleiner.
     
  11. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Doet me denken aan Homer die voor Marge haar verjaardag een bowlingbal kocht met zijn naam erin...


    Maareuh, jong geleerd is oud gedaan, pak je het verstandig aan en als belangrijkste, heeft hij/zij er veel plezier in, dan kan je kleine later een talentje worden :)
     
  12. my00

    my00

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    337
    Locatie:
    Baarlo, Limburg
    Hij is idd wel groot, maar voor de achteruit moet ie zijn hand "omzetten" om er aan te kunnen.
     
  13. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    De mijne rijd met een nomadio react, een 2,4 mhz zender die niet zwaar is, en zeker niet te groot, ook de gas hendel is aanpasbaar voor de grote van je vingers zodat hij er goed tussen zit en ook kan remmen en achteruit rijden.
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    +1 voor de mini Revo !

    Mijn dochtertje van 4 rijdt er ook prima mee ! Met 2x 2200mAh zippy's van een paar euro, dik 45 to 60 min plezier. Esc in trainingstand, 'speed' pinion erop (die is kleiner, al zou je anders denken met die naam) en auto kan zowat overal tegenaan zonder kapot te gaan.

    En idd, sturen en gasgeven gaat goed met de Traxxas zender, achteruit niet, maar ff overpakken hebben ze zo door :)
     
  15. imprezapino

    imprezapino

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Noord Holland
    De slash lijkt me een prima keuze!
    Zeker als de regelaar ingesteld staat op 50%.;)
     
  16. M Pinkster

    M Pinkster

    Lid geworden:
    19 jan 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    assen
    hey
    een slash is mooi groot makelijk te rijden.
    bijna onverwoestbaar.
    trainings mode.
    en de zender is ook niet lomp.

    prima keuze dus;)
     
  17. stuffie

    stuffie

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    138
    vind ik ook, gewoon slash kopen. Ken jou het schelen, de wereld gaat toch kapot op 21 dec 2012 :)
     
  18. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    das ook weer waar

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ach.. als je een Slash koopt voor je dochter, weet ik zeker dat de Heli binnen notime ook in de hoek ligt. :p ( de Slash is iig een erg verslavende auto! :) zeker geen verkeerde keus.)
     
  20. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, Belgiƫ
    Tis maar hoe je het bekijkt he.

    Als je ziet hoe het eraan toe gaat met ons klimaat, kan je zeggen dat de wereld al kapot aant gaan is sinds WOII toen ons consumptiegedrag pas echt gevolgen koppelde voor onze wereld.

    Maar dat er op die datum "iets" zal toeslaan waardoor in 1 klap alle leven eindigt, dat is leuke fictie :)

    Maar de werels IS AL aan het kapotgaan...zij het vertraagd, tenzij men radicale veranderingen oplegt.
     

Deel Deze Pagina