Sorry maar dit moet ik toch even posten!
Best jammer dat mensen zo denken over laat ik het maar noemen "backyard flighers"...
Bij mij achterom liggen bv. kilometers en dan ook echt kilometers (boeren)veld...
Er staat in zeker 50km straal geen huis, boom of wat dan ook... Alleen maar veld, veld en nog eens veld...
Wat is er dan gevaarlijk? Behalve mijn beurs? Bovendien koop ik een "starters kit", dit is toch om te oefenen?
Dus als ik heb geoefend (gaat echt steeds beter, na tips van dit forum en van clubleden waar ik zeker ga kijken!)
koop ik me een "duurzamer" vliegtuig en ga ik naar een club. Maar zelfs dan blijf ik 100% zeker weten vliegen in het veld bij mij achterom...
Ik zou bijna zeggen plaats een hok en je hebt de grootste club van het land
===> Dat nu de post die ik eigenlijk wou plaatsen <===
Laat me raden welke winkel in Maastricht (ik post het niet!)
Zelf hebben een vriend van mij en ik daar ook de Airbee gekocht...
Op zich moet ik zeggen dat het toch een leuk vliegtuigje is om mee te oefenen.
Echter is het 3knl. en is het advies van deze winkel is om dit te nemen als oefen/starters model.
Hier op het forum moet ik dan weer lezen, pak een trainer en start met 4knl.
Anderzijds heb je na dit setje wel voor € 60 een (volwaardig) 4knl zender zonder extra's en kan je de accu (batt.),
ontvanger, servo's van de geleverde remote blijven gebruiken mits je natuurlijk sneller wil
Wel hadden die vriend van mij en ik het volgende probleem
In de lucht blijven... (Zie ook topic
24096)
Na enkele tips is dit opgelost, stijgen met dit toestel was toch ons grootste probleem!
We zijn 3x bij de winkel geweest met de vraag:
"Hoe in de lucht blijven, na een meter of 15 komt dat ding omlaag en kan je niets meer doen?!"
De adviezen van de winkel waren:
- Sterkere accu is nodig (terwijl ze in dat geval een "set" verkopen die dus niet kan vliegen???)...
- Het is "te warm" en de prestaties van een vliegtuig gaan dan zo (veel) omlaag dat je eigenlijk maar kan vliegen met 20 graden of <.
- Toen was het een motortje (€6.95) van een ander merk, dit maakte meer rpm (wat ze niet vertelden was dat dit motortje 20a had ipv 18a)
Ook mijn conclusie moet dus zijn dat de winkel "slechte" adviezen geeft!