slechte ervaringen met nieuwe coax

Ik bestelde bij **** 5 coaxiale helikopters. Na 14 dagen aangekomen. 10 euro moeten bijbetalen aan douane, de postbode int dat aan huis. Alle 5 heli's waren defekt : 3 reageerden op geen enkel commando van de afstandsbediening, 2 bleven juist boven de grond rondswingen. Ingebouwde batterijen onmogelijk op te laden, na 5 seconden begon het lampje al te branden dat ze 'vol' waren...dus versleten lipo's denk ik.
Mail gestuurd naar ****, ik moet foto's maken van de 'physical damage', naar hen opsturen en dan word ik opgenomen in hun 'garantielijst'. Ik heb echter geen physical damage, dus van wat zou ik foto's maken?
Conclusie : koop nooit iets bij ****. Zijn er nog van die dubieuze leveranciers????

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap dat je ervaring niet leuk is, maar je hebt t wel erg slecht getroffen.
Ik heb er al zoo veel besteld, en alles werkte naar behoren of beter ;)
Voor de 'goede' spullen zou ik toch naar de locale modelbouwboer gaan, ook ivm garantie enzo. Doe ik ook. Kost wat meer, krijgt wat meer. Maar hier zijn al heel veel discussies over geweest. Zoek maar eens.

Ik ben bang dat dit draadje trouwens een winkelbespreking is/wordt, dus die gaat snel weer op slot.

Succes ermee,
Robert

[mod]winkelbesprekingen zijn inderdaad niet toegestaan daarom de winkelnaam verwijderd. Productproblemen mogen wel besproken worden. Wellicht doet Jempi zelf iets verkeerd? [/mod]

Misschien een vermelding van welk type/model? Een foto? Als een bepaald merk/type auto problemen heeft, zijn nog niet alle nieuwe auto's slecht. :? ;)

Misschien een vermelding van welk type/model? Een foto? Als een bepaald merk/type auto problemen heeft, zijn nog niet alle nieuwe auto's slecht. :? ;)
Ik sluit me bij deze man aan :)
wie weet is het wel iets heel simpels.........

Groeten Ray....

Ik wist niet dat winkelbesprekingen niet toegelaten waren.
Ik kreeg 5 micro-heli's aan, waarvan geen enkele vliegt. Ondertussen ken ik de reden : alle ingebouwde lipo's zijn overjaars en versleten, onmogelijk op te laden. Die liggen dus waarschijnlijk al jaren op het schap, en ze zijn zeker niet getest voor verzending. Er staat ook geen merk op de doos, alleen 'easy to fly I/R helicopter' NO 8087.
Toch begrijp ik niet waarom hier niet mag gezegd worden over welke leverancier het gaat, het kan anderen toch helpen?

Als er geen merk op de doos staat en ze alle 5 defect blijken, vrees ik dat je te maken kunt hebben met namaak.

Het is algemeen geweten dat veel hobbymateriaal gemaakt wordt in het oosten, en daar is het altijd opletten, vooral met de Chinezen. Die maken er hun streefdoel van om alles na te maken wat iemand anders op de markt brengt.

Ik kan je aanraden om, voordat je dergelijke aankopen doet, eens op het net te kijken, op dit forum bijvoorbeeld, voor reviews en andere topics over de meest gangbare merken die wij modelvliegers kopen en dus vertrouwen.

Om je op weg te helpen, de eerste merken die in me opkomen: e-sky, walkera, nine eagles, align.. en eigenlijk alle merken die overkoepeld worden door Horizon Hobby, waarbij ik direct denk aan de blade helikopters, parkzone vliegtuigjes, etc etc..

mvg
Robby

Zet eens wat fotos erbij en wat meer info.
Als het niet te grote helis zijn: een 3,7 V 300 Mah voor een Syma 107 bijv. kost ook maar 3 eur. Ik heb nog wel wat liggen wat je dan kan uitproberen.
Al je dan allen maar een paarLipos moet kopen om ze te kunnen vliegen dan gaat het misschien meevallen, Ik woon niet zo gek ver van Antwerpen

Hi keesenannetje,
Bedankt voor het aanbod. Ik denk inderdaad dat ik wat reserve lipo's moet aankopen. Ik heb ondertussen al zo'n 10 nieuwe micro heli's staan met versleten lipo's, 75mah-100mah-120mah. Mag ik die vervangen door zwaardere lipo's? Bij diverse merken zit telkens een ander USB-laadkabeltje, ze hebben wel dezelfde stekkertjes, maakt het uit welke je gebruikt? Moest ik er echt niet uitraken dan zou ik jullie hulp wel op prijs stellen, doch ik probeer eerst mezelf te redden.

2 tips, kies de lipo niet te zwaar, qua gewicht. Anders riskeer je overbelasting van de motortjes, en zijn ze daarna snel allemaal aan vervanging toe, en blijf je aan het solderen.

Zelfs al zijn de stekkers hetzelfde, controleer met een multimeter welke pin de plus is. Soms is die net andersom, en dan de lader aansluiten betekent een leuke rookwolk...

Er zitten bij die kleintjes zo'n gele kabeltjes, het lichtje in de USB stekker gaat branden als de batterij vol is (Syma), en bij sommige anderen gaat het uit (RDX racer). Ik ga inderdaad die polariteiten eens meten van de diverse kabels. Misschien ineens een paket diverse lipo's bestellen ergens.

Let ook op dat bij sommige lipo's in deze kleintjes de laadelectronica in de lipo zit (dan zie je een klein printje bij de aansluitdraden) en bij sommige niet. ?Vervang je zo'n lipo door eentje zonder print, dan stopt de lader niet, en fikt je lipo op!

Let ook op dat bij sommige lipo's in deze kleintjes de laadelectronica in de lipo zit (dan zie je een klein printje bij de aansluitdraden) en bij sommige niet. ?Vervang je zo'n lipo door eentje zonder print, dan stopt de lader niet, en fikt je lipo op!

Of gaat tie niet eens laden.
Heet toch een Power Control Board.
Voor de Symas bijv. moeten deze er wel op zitten.
Bij de Syma kun je de 240 en zelfs 300 MAh gebruiken doe ik in 026G en 107 nu al een jaar.
Minihelicopters.nl heeft ze wel liggen

Ik dacht dat de laadelectronica in de USB-stekker van het kabeltje zat? Ik heb hier geen enkele lipo waar een printje in zit. Ofwel zie ik het niet, ik weet het niet. Bij de meeste kleine helikopters zit de lipo toch ingebouwd in de heli? Ik begrijp je even niet indoorvlieger, verklaar eens aub.

Ik dacht dat de laadelectronica in de USB-stekker van het kabeltje zat? Ik heb hier geen enkele lipo waar een printje in zit. Ofwel zie ik het niet, ik weet het niet. Bij de meeste kleine helikopters zit de lipo toch ingebouwd in de heli? Ik begrijp je even niet indoorvlieger, verklaar eens aub.

Je hebt wel degelijk een heli die dat heeft, volgens je onderschrift heb je een 9958. Onder het extra lange zwarte kapje op de lipo die daarbij zit, zit een piepklein printje. Gebruik dus de lader van de 9958 alsjeblieft niet om een andere lipo, zoals de Nanotech van HobbyKing, op te laden, of houdt een brandblusser bij de hand en blijf erbij staan... ;)

Het printje zit meestal goed verstopt, of binnen het metalen folie, daar waar de draden de lipo uit komen, of onder het zwarte kapje bij lipo's met zo'n mSR type plug, zoals de 9958.

Je hebt wel degelijk een heli die dat heeft, volgens je onderschrift heb je een 9958. Onder het extra lange zwarte kapje op de lipo die daarbij zit, zit een piepklein printje. Gebruik dus de lader van de 9958 alsjeblieft niet om een andere lipo, zoals de Nanotech van HobbyKing, op te laden, of houdt een brandblusser bij de hand en blijf erbij staan... ;)

Het printje zit meestal goed verstopt, of binnen het metalen folie, daar waar de draden de lipo uit komen, of onder het zwarte kapje bij lipo's met zo'n mSR type plug, zoals de 9958.

Ik heb het juist gecontroleerd : zowel de 9958 als de 9998 hebben zulke batterij met een zwart plastiek stukje eraan (zo ook de nine-eagles batterijen). Bij de 9958 en 9998 is ook een usb-laadkabel bij, met ingebouwd ledje dat uitgaat bij vollading. Je kan die kabels niet verwisselen met andere, want de stekkertjes zijn vrouwelijk, en bij de andere mannelijk.
Nu weet ik nog altijd niet waarom ik met die 9958 niet kan vliegen, die vliegt direkt alle kanten uit. Dat was al zo splinternieuw, vers uit de doos.

Ik heb het juist gecontroleerd : zowel de 9958 als de 9998 hebben zulke batterij met een zwart plastiek stukje eraan (zo ook de nine-eagles batterijen). Bij de 9958 en 9998 is ook een usb-laadkabel bij, met ingebouwd ledje dat uitgaat bij vollading. Je kan die kabels niet verwisselen met andere, want de stekkertjes zijn vrouwelijk, en bij de andere mannelijk.
Nu weet ik nog altijd niet waarom ik met die 9958 niet kan vliegen, die vliegt direkt alle kanten uit. Dat was al zo splinternieuw, vers uit de doos.

Dat zwarte stukje hebben andere batterijen met dezelfde connector ook, maar bij de 9958 is het een stuk langer, om ruimte te maken voor die print.

Als je de bladen van de 9958 verwijdert, dan kun je kijken of niet 1 van de pennen die aan de bladen zit, is afgebroken. Dat is een zwak punt van de 9958. Bij mij brak er eentje op de eerste vlucht, misschien was die van jou al gebroken in de doos.

Dat zwarte stukje hebben andere batterijen met dezelfde connector ook, maar bij de 9958 is het een stuk langer, om ruimte te maken voor die print.

Als je de bladen van de 9958 verwijdert, dan kun je kijken of niet 1 van de pennen die aan de bladen zit, is afgebroken. Dat is een zwak punt van de 9958. Bij mij brak er eentje op de eerste vlucht, misschien was die van jou al gebroken in de doos.

Indoorvlieger, je hebt gelijk (weer eens haha), ik heb de bladen erafgehaald en bij één was dat witte pennetje afgebroken. Gelukkig zit er een stel reservebladen in de doos. Ik heb ook nog een 2de fout ontdekt : aan de swashplate zit een zwart pennetje dat tussen dat vorkje moet zitten, bij mij zat dat ernaast. Eindelijk heb ik dat ding kunnen vliegen, maar slechts 1 minuutje, want na een lichte crash (niet eens hard) begint hij wéér af te wijken, en ik kan nérgens nu nog een fout vinden. Hij wijkt af schuin naar achter, en ik krijg het niet bijgetrimd. Is het normaal dat je die servo's soms lawaai hoort maken (piepend geluid), ook al raak je die controller niet aan? Die GW-heli's lijken me toch maar rommel te zijn.

Indoorvlieger, je hebt gelijk (weer eens haha), ik heb de bladen erafgehaald en bij één was dat witte pennetje afgebroken. Gelukkig zit er een stel reservebladen in de doos. Ik heb ook nog een 2de fout ontdekt : aan de swashplate zit een zwart pennetje dat tussen dat vorkje moet zitten, bij mij zat dat ernaast. Eindelijk heb ik dat ding kunnen vliegen, maar slechts 1 minuutje, want na een lichte crash (niet eens hard) begint hij wéér af te wijken, en ik kan nérgens nu nog een fout vinden. Hij wijkt af schuin naar achter, en ik krijg het niet bijgetrimd. Is het normaal dat je die servo's soms lawaai hoort maken (piepend geluid), ook al raak je die controller niet aan? Die GW-heli's lijken me toch maar rommel te zijn.

Controleer eens of de tandwielen van de servo's niet tegen de lipo aankomen. En of de canopy niet tegen de stuurstangen drukt. Op zich is de 9958 best veel waar voor je geld (als je hem tenminste bij de juiste winkels koopt, en niet nadat er al een flinke toeslag op is gezet) maar de kwaliteitscontrole is matig, indien al aanwezig.

Back