slechte ontvangst !

Ik heb een Schulze ontvangertje Alfa 435 met origineel kristal gekocht en dit zou een heel goede ontvanger moeten zijn volgens de advertentie en de artikelen, maar ik heb hem al een keertje teruggebracht maar de ontvangst blijft met ingeschoven antenne maar een meter of 6 :? :( en met Futaba spul heb ik daar geen last van.
Dit heb ik ook met een kleine Jeti REX 5 en alles wat niet Futaba is maar ik zou toch graag storingsvrij willen vliegen met dat kleine spul. Is dat mogelijk want ik begin nu wel te twijfelen.
:(

mischien erg ver gezocht bij iemand die al langer vliegt maar we hebben dit laatst bij ons op het veld ook gehad met een beginner.

hij had zijn spullen 2e hands gekocht en bleek na een bezoekje aan de technische dienst een 35mhz zender en kristalset (rx en tx) gekregen te hebben en een 40mhz ontvanger. met hetzelfde resultaat. 10 meter ontvangst.

even ontvger en zender frequentie checken.

groet,

vinze

Dit is toch een indoor/parkflyer ontvanger? Deze hebben altijd expres veel minder bereik.

Als het klein moet zijn, veel bereik moet hebben en ook nog Futaba moet zijn: neem de FP R123FA; laat de winkelier er voor zorgen, dat deze (kostenloos!) van een 4e kanaal wordt voorzien (wie gebruikt er tenslotte een dsc-aansluiting?) en je zult zien, dat je weer een zeer tevreden Vlieggraag zult worden!

Back