Sleepboot Bogdan(word de Dikky)

Hey mensen,

Zoals aangegeven in m'n voorsteltopic ben ik bezig met een model van een
Poolse sleepboot(bekend als de Bogdan) echter wil ik hier een bestaande sleper
van maken, namelijk de Dikky(ex H-13, ex Wiljaco F6)
thumbnail_IMG_5715.jpg
thumbnail_IMG_5714.jpg

Daar kun je je lekker op uitleven Daniel! Probeer wel de stuurhutramen in het gelid te krijgen, anders blijf je je daar steeds aan ergeren. Zit het hout al vast? Zo niet dan op een plat vlak op maat vijlen. Of een nieuwe maken en dan minder snel en secuur zagen. Tijdens het zagen eigenlijk niet duwen, maar alleen sturen. En de achterkant van het hout afplakken met schilderstape. Dan rafelt het minder. En probeer in de deur een raam te maken even groot als ernaast. En aan de onderkant van het raam ook een lijst. Succes ermee! Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Neem een handfiguurzaag met een metaalzaagje. En steek je licht eens op bij een juwelier, goud of zilversmid. Een beetje interesse en het kopen van een gouden halsketting leverde een pakje zeer fijne figuurzaagjes op. Ideaal om messing en alu mee te zagen. Met freesjes schiet je zonder geleider gauw uit. Zelf vind ik figuurzagen een rustgevende bezigheid en sta je versteld van het resultaat. De grootste kunst is de zaag rechtop te houden en je een haakse snede krijgt. Probeer het maar eens. Gr. Klaas.

Back