De Admiraal scharrelt weer lekker rond in ons huisje, dus ik ben ook even met de Holland bezig geweest.
De romp heb ik aardig vernacheld, maar ik ben wat aan het schuren geweest, een tube Putty en oranje verf gekocht, en halverwege zag ze er zo uit.
Hierna ben ik wat aan het verven geweest, maar om de goede kleur oranje te vinden, is wel even een puntje. ik ben ook wat aan het mengen geweest, maar een goede gifmenger ben ik niet, dus nog een potje verf gekocht, en dat werd oranje-roest, alleen dat is airbrush verf, dus de putty wordt niet gedekt door de airbrush verf,.met de kwast aangebracht.
Oplossing??? eerst met gewone Vallejo helder oranje, en als ik de andere kant ook gedaan heb een poging wagen met de airbrush, om de oranje-roest er op te spuiten.
Een helft van de Holland is nog de vernachelde versie, de andere zijde staat nu in Helder oranje.
De zijde die gedaan is, daar zie je nog wel een aantal spanten in, maar meer durf ik niet te schuren, dan is de huid weg, en plamuren is ook al niet mijn sterkste kant, heb ik gemerkt.
Ze ligt er nu in elk geval zo bij
Dit ziet er iets beter uit, alleen het plakband heeft er ook zwarte verf af getrokken, dus hier zit nog wel bezigheid in.
Tot de volgende keer