Stoomsleepboot Maarten

Na het aanbrengen van de stagen en de vlaggenlijnen aan de mast is de Maarten, op schilderen na, aan de buitenkant gereed.
Nu nog de ketel solderen en verdere toebehoren maken.

full

full

full

Groeten, Jan.

Schitterende foto's van een schitterende sleepboot en een eveneens schitterend verslag:koud:.
Het is een genot om verslagen als deze te mogen en te kunnen volgen:feli:.
Groet, Bert

Jan,

geweldig, in één woord, kan niet anders zeggen.
En je weet - nu val ik in herhaling - voor mij hoef je niet te verven. :friends: :thumbsup:

Mocht je je gaan vervelen: Henk heeft afneembare stagen aan de schoorsteen gemaakt.
In knobbelig water met een bewegende schoorsteen varen was niet zo'n succes.

Henk heeft de laatste tijd nog meer toegevoegd Harm maar ik heb besloten het model te houden zoals de Maarten was toen ik er voor het eerst aan boord was.
De zonnetent op het voordek ga ik dus ook niet doen.

Het is letterlijk en figuurlijk een plaatje geworden Jan! Nu je lekker uitleven op de ketel. Staat de Maarten deze winter nog ergens " te kijk" ? Groeten Klaas.

Het is letterlijk en figuurlijk een plaatje geworden Jan! Nu je lekker uitleven op de ketel. Staat de Maarten deze winter nog ergens " te kijk" ? Groeten Klaas.

Dank je Klaas en met de ketel zal het ook wel lukken.
Het is de bedoeling dat ik 13 februari met de Maarten naar Nieuw Beijerland ga. Dorpshuis De Swaensvoet. Marktveld 9. Van 10:00 tot 16:00 u.

Jan, Bedankt voor de info. Zet het in de agenda en probeer langs te komen. Gr. Klaas.

Jammer dat het bouwverslag bijna voorbij is. Heb je al wat nieuws op het oog?

Gr,

Freek

Leuk om te lezen dat je het jammer vindt Freek maar voorlopig heb ik nog genoeg te doen binnenin de Maarten.
Het verslag wordt t.z.t. dus nog aangevuld.
Als de Maarten ooit af is wil ik weer een stoommachine bouwen.

Groeten, Jan.

Petje af Jan. Zeker nu alle foto's weer terug staan. Ik heb het nogmaals doorgelezen. Ik kan hem bijna uit het hoofd namaken :mrgreen:

Vragen die je heel vaak hoort natuurlijk maar hoelang denk je er nog mee bezig te zijn voor hij helemaal klaar is (ik kan niet wachten op je volgende project :))

Bedankt Martin.
Ik denk nog wel 3 winterseizoenen nodig te hebben om alles af te maken.
Daarna wil ik een model maken van een oscillerende stoommachine zoals in de raderboten op de Elbe bij Dresden.
Groeten, Jan.

Eerder heb ik hier geschreven dat ik met de Maarten naar Nieuw-Bijerland ga op 13 februari.
Ik heb me helaas moeten afmelden voor deze dag want ik zit met een gebroken enkel in het gips.
Hierdoor eindigt dit modelbouw seizoen vroegtijdig.

Groeten, Jan.

Zondag 20 maart weer een heel leuke dag gehad te Loon op Zand.
Er staat altijd heel veel moois maar deze Josephine van een Belgische bouwer ( waarvan ik helaas de naam vergeten ben ) vond ik wel heel erg mooi.
Voordeel van zo'n model is dat de machine altijd in het zicht blijft.

full

full

full

Groeten, Jan.

Back