Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik ben bezig aan een DSF HABICHT.
ik weet dat zulke koppelingen wel al gebruikt worden maar weet niet of ze echt goed zijn.
heb jij deze koppeling thuis ?
anders zou ik wel graag de afmetingen eens weten, en indien mogelijk uit welk materiaal.
Het zij erge goede sleephaken maar ik zou deze nooit gebruiken.
Om de simpele reden dat als je je lijn verliest je gelijk niet meer kan vliegen.
ook op een sleeptreffen heeft iedereen een haak die je met een lusje kan vast maken.
Dan kan je achterelkaar door slepen zonder lijnen te wissellen, en dus korter op het veld staat.
Ik heb er nog een paar liggen vanuit mijn Ka8-kit van flair.
Als die je interesseert mag je die hebben. Geef me dan maar pb.
Ik gebruik hem niet omwille van het bolletje dat je makkelijk eens thuis vergeet, of kwijt raakt op het plein.
Deze heb ik ook.
Ook al werkt hij wel goed.
De aansturing in de romp vind ik ook lastig.
Omdat de stuurstang midden ik de romp naar binnen komt
Die haak die Evert heeft vind ik beter
Die kan met een kleine servo grote krachten aan.
Op dezelfde manier als hierboven dacht ik er aan dat ik ook wel een hoogstarthaak kan maken.
Ik heb nogal eens problemen met ontkoppelen. (bij elastiekstart)
Ook in nood kun je dan altijd losgooien.
Is onderstaande tek. een optie?
N.B. de haak op de foto van de vorige post (hierboven) is nu te koop als bouwpakket.
De haken zijn binnen, tenminste: de onderdelen, het is en blijft een bouwpakketje.....
Dit is een haak voor 2 doeleinden:
Als sleephaak in een zwever waar de haak aan de onderkant zit, bijv. Fox. Of te gebruiken als sleephaak in een sleepkist:
De haak als sleephaak voor een sleepkist. Voordeel: geen delen boven op de kist. Alleen een klein sleufje.
Hier compleet maar dan voor bijv. een Fox.
En de onderdelen, het messing lager zit al in de haak op deze foto.
Voor de fun heb ik laatst een sleephaakje ontwikkeld voor het slepen van lichte zwevetjes met een trainer.
Het haakje is zo gemaakt dat het een complete unit is, inclusief de servo. Het kan daardoor zo op een willekeurige kist geschroefd worden.