sleephaak.

Had het idee om hier alle mogelijke sleephaken eens op een rijtje te zetten.

Welke type van sleephaken hebben jullie al gemaakt ?

Ik heb mij deze week eens bezig gehouden met mijn idee uit te tekenen in CAD. zou dit een goede oplossing zijn ?

neen ben niet in bezit van een ASK 8.

Ik ben bezig aan een DSF HABICHT.
ik weet dat zulke koppelingen wel al gebruikt worden maar weet niet of ze echt goed zijn.
heb jij deze koppeling thuis ?

anders zou ik wel graag de afmetingen eens weten, en indien mogelijk uit welk materiaal.

greetz

Het zij erge goede sleephaken maar ik zou deze nooit gebruiken.
Om de simpele reden dat als je je lijn verliest je gelijk niet meer kan vliegen.
ook op een sleeptreffen heeft iedereen een haak die je met een lusje kan vast maken.
Dan kan je achterelkaar door slepen zonder lijnen te wissellen, en dus korter op het veld staat.

inderdaad het zijn zeer goede koppelingen, maar inderdaad duur en zeldzaam geworden mijn solo heeft nog zo eentje, en heb nog ene in reserve .

Jos,

Ik heb er nog een paar liggen vanuit mijn Ka8-kit van flair.
Als die je interesseert mag je die hebben. Geef me dan maar pb.
Ik gebruik hem niet omwille van het bolletje dat je makkelijk eens thuis vergeet, of kwijt raakt op het plein.

Deze heb ik ook.
Ook al werkt hij wel goed.
De aansturing in de romp vind ik ook lastig.
Omdat de stuurstang midden ik de romp naar binnen komt
Die haak die Evert heeft vind ik beter
Die kan met een kleine servo grote krachten aan.

Ik ben ook bezig met een sleekhaak voor de oldies:

Dit is het resultaat(ruwbouw):

s3.JPG

Voor meer info: zie draadje DFS Habicht / pagina 4.

Gr.
Taco.

Op dezelfde manier als hierboven dacht ik er aan dat ik ook wel een hoogstarthaak kan maken.
Ik heb nogal eens problemen met ontkoppelen. (bij elastiekstart)
Ook in nood kun je dan altijd losgooien.

Is onderstaande tek. een optie?

tek_hoogstarthaak.JPG

N.B. de haak op de foto van de vorige post (hierboven) is nu te koop als bouwpakket.

Gr.
Taco.

Taco,

Had je nog wat foto's beloofd van een lierhaak die ik had liggen.

Bij het inklappen van de haak verdwijnt deze geheel in de romp, dus geen uitsteeksel onder de romp bij landing:

Hallo Taco,

Het is idd. een behoorlijk ingewikkelde instructie, maar hij werkt prima. Het kost voor de servo bijna geen kracht om te ontkoppelen.

Nadeel van deze constructie vind ik dat het geen schaal is.

Gr. Alex

Ben op dit moment bezig met een F-Schlepp-haak en een hoogstarthaak. Zie MFI Maart.

Zo gauw ik meer weet post ik ze wel. :!:

Taco.

De haken zijn binnen, tenminste: de onderdelen, het is en blijft een bouwpakketje.....

Dit is een haak voor 2 doeleinden:
Als sleephaak in een zwever waar de haak aan de onderkant zit, bijv. Fox. Of te gebruiken als sleephaak in een sleepkist:

Kopieer1%20-%20DSC00002.JPG

De haak als sleephaak voor een sleepkist. Voordeel: geen delen boven op de kist. Alleen een klein sleufje.

DSC00001.JPG

Hier compleet maar dan voor bijv. een Fox.

DSC00003~0.JPG

En de onderdelen, het messing lager zit al in de haak op deze foto.

Wordt compleet geleverd, 20 stuks op voorraad.

Taco.

Voor de fun heb ik laatst een sleephaakje ontwikkeld voor het slepen van lichte zwevetjes met een trainer.
Het haakje is zo gemaakt dat het een complete unit is, inclusief de servo. Het kan daardoor zo op een willekeurige kist geschroefd worden.

haak gesloten

normal_sleephaak_02_W.jpg

haak open

normal_sleephaak_03_W.jpg

wat aanzichten

normal_sleephaak_04_W.jpg

normal_sleephaak_05_W.jpg

opde kist gemonteerd

normal_sleephaak_06_W.jpg

en met sleeplijn.

normal_sleephaak_12-2_W.jpg

Back