Sleepkabel Met Parachute en Tracker

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door pommetje, 15 jul 2016.

  1. pommetje

    pommetje

    Lid geworden:
    21 dec 2011
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Spaubeek
    Hallo heren

    Ons modelvliegveld word omgeven door argrarisch gebied en het gebeurt helaas wel eens dat
    een sleepkabel verloren gaat .
    Dit kan tot grote ergernis bij de boeren lijden wat onze relatie op het spel kan zetten .
    Nu gaat onze gedachte uit naar het plaatsen van een parachute en evt een mini gps tracker .
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft .

    Groet Loek
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2016
  2. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
    Ho Loek,

    Wij zijn bij ons pas sinds kort bezig met slepen. Met kort bedoel ik 3 avonden, 20 sleepjes in totaal. Bij de eerste sleepjes met een flinke wind werd de kabel te hoog gedropt waarna deze een flink eind meegenomen werd door de wind. Gelukkig had een ander clublid gezien waar de lijn neer kwam. Daarna is de kabel telkens op een metertje of 10 hoog gelost, waarna het bijna voor onze voeten neer kwam.

    Als ik parachute lees, komen weer beelden terug van vorig jaar. We hadden ergens wat goedkope parachutes met mannetjes eronder gekocht. Met een servo een dropmechanisme onder een paar toestellen gemaakt en we hadden de grootste lol. Echter een plots opstekende wind na de drop zorgde ervoor dat we een paar chutes nooit meer terug gevonden hebben. Hopelijk heeft de lokale jeugd er nog iets aan gehad.

    Ik denk dat droppen op lage hoogte bij lage snelheid veel problemen moet voorkomen. Ik heb wel overwogen om voor de zichtbaarheid een vlaggetje aan de lijn te maken. Wat was de reden dat de lijn bij jullie buiten het veld terecht kwam?
     
  3. pommetje

    pommetje

    Lid geworden:
    21 dec 2011
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Spaubeek
    het gebeurt wel eens dat in een noodsituatie ,lees slechte sleep, de sleper en zwever los koppelen en dan valt de sleep kabel meestal in koren of mais .
    Hier helpt een parachute bepaalt niet vandaar het idee met de tracker .
    Dit jaar is het veld omgeven met hoog gewas wat al het droppen van de kabel een tricky bezigheid maakt .
     

Deel Deze Pagina