Sleeptreffen Rödermark

Voor de liefhebbers van grote zwevers, met of zonder klapptriebwerk of andere snufjes, hier is een eerste ruwe video van hetgeen in Rödermark vorig weekend te zien was: video Rödermark

De video duurt 25 minuten, en is 50MB groot. Veel kijkplezier !

bedankt, wordt genieten dit te bekijken,

toch leuk om kabel te hebben, filmpje was binnen in 1min25sec

zweefgroeten,

Peter

Leuke impressie.

Ik zie wel dat er steeds minder gesleept wordt op het sleeptreffen ;-)
Vooral die ASK21 met turbine heeft niet zo heel veel meer met zweven te maken, wel erg indrukwekkend zoals die gast daar mee rond vliegt.

ASH25 is wat mij betreft een echte beauty!

Erik,
Er werd wel veel gesleept hoor, alleen ging mijn aandacht tijdens het filmen vooral naar deze spectaculaire en grote toestellen die op eigen kracht het luchtruim kozen.

Het is waarschijnlijk wel een evolutie in de zweefmodelbouw die niet snel te stoppen zal zijn, maar vooralsnog is het een uiterst kostelijke zaak.

Ja,
Zoals je op de "begrafenisstoet" kunt zien, was ik er ook...heb daar een "diepe indruk" achter gelaten, haha. Wel kostbaar.... Ik kijk erg naar beneden omdat ik op sokken liep over het grind! Het model was nl in de plomp gevallen, het enige water in kilometers omtrek...een slootje van 5m breed.....dus daar was een waterballet voor nodig, de restanten weer op het droge te krijgen.

Er is idd veel gesleept, en er zijn altijd nieuwtjes te zien. Helaas is zondag in het water(regen dit keer) gevallen.

Het is een leuk treffen, aardige lui en je ziet veel mensen uit de "scene". Je vliegt wanneer je zin hebt.
Zelfs Alfred Krist, de chef redakteur van FMT kwam dit keer neuzen en fotograferen!
Een aanrader voor volgend jaar, er komen ook steeds meer Nederlanders en Belgen op af!

@Richard, was jij dat met de brokken?! Ik ga gelijk nog een keer kijken...

Dat is tocht niet je nieuwe ASH25?!? Ongelofelijk jammer, ik had hem graag een keer inactie gezien.

Wat ging er mis?

Richard heel beroerd van je ash-25.

Ik vind het filmpje erg mooi.
De klapwerk met de 1 blads prop zag ik van de week ook voor het eerst op internet.

Wat het kostbare betreft vind ik het nog een klein beetje meevallen.
Je kan wel alleen omhoog
Als je net als wij in het begin een sleper moet kopen en een grote zwever, ben je duurder uit.
Ik zal als ik een andere zwever zal bouwen/kopen zeker naar zo'n klapwerk kijken.
Het ziet er heel betrouwbaar uit.
Ook al vond ik het klapwerk met de benzine motor ook erg mooi.
De meeste echte klapwerken zijn toch nog benzine.
Maar ik zal het voorloping nog wel met mijn simpele klapwerkje moeten doen :cry:
Maar ja we moeten eenvoudig beginnen he :wink:

Wat me trouwens opviel is die turbine op de romp.
Zal de staart niet erg warm worden?
En inderdaad mooi vind ik het niet.
Ik heb altijd het idee, als ik zoiets ziet.
Dat die mensen een turbine kopen, en er geen vliegtuig voor hebben.
Maar toevallig een grote zwever hebben liggen en denken,
laat ik hem daar maar opzetten.
Niet mijn voorkeur maar wel eens leuk om te zien.

Back