slepen met een EG

Hallo, graag een advies,
Ik vlieg wel eens (normaal) met een Easy Glider, geen probleem:

Motortype.......................................................... Dymond AL3530
Regelaar ............................................................ Dymond Smart 30 PLUS
Propeller............................................................ aeronaut 10X6 klapprop

Maar nu zijn we er ook voor de gein mee aan het slepen (een andere EG) en ik heb steeds dat de regelaar de geest geeft (al drie keer!)

Kennelijk is het slepen een te zware belasting, de motor wordt in korte tijd ook erg heet.

Wat kan ik het beste doen, een zwaardere regelaar, een prop met een kleinere spoed, een andere motor?

De Dymond AL3530 zit aan de grenz met een 10 x 6

Als je gaat slepen loopt de motor veel langer.

Je moet een kleinere prop nemen .

9 x 5 zou ik nemen .

Mvg Johan

De andere EG is de pure zwever uitvoering. Het span gaat rustig omhoog, iets anders als achter een 150cc! Maar erg leuk om te doen. De zwever heeft al een sleephaak ingebouwd ipv van Velcro, ik moet dat in de sleper nog doen.

Normaal gesproken heeft de motor voldoende om de EG recht omhoog te brengen, dus een zwaardere motor er in lijkt me overkill.

Ik zal eens een kleinere prop proberen, ik moet toch ook een andere regelaar bestellen, zal dan eentje pakken met iets meer reserve, iets van 40 of zo.

Back