slepen zonder servo

ik ga maandag beginnen aan mijn tweede fiu maar ik wil er ook een sleepkoppeling in zodat ik er bij mij in de club mee kan slepen de eerste fiu was puur voor op de helling weet er iemand soms een ander systeem om te slepen zonder servo de sleper is een biglift

klitteband! Het zachte stripje onder de romp en het harde stripje aan het sleeptouw. Op het forum wordt meerdere malen gesproken over slepen met klitteband en het blijkt goed te werken.

Groeten,

Johan

Ja klitteband is the way to go,
zwever geeft elevator omhoog, en zo wordt het in 1 keer losgetrokken.. lengte varieren afhankelijk van zwaarte van het geslepen vliegtuig, en gaan! klitteband is nl echt heel sterk als het in zijwaartse beweging moet worden bewogen(dus schuiven over elkaar lukt niet)

inderdaad klittenband gebruiken, zorg alleen wel dat je niet teveel gebruikt want dan wil je model zich niet loskoppelen (spreek uit ervaring:rolleyes:)

inderdaad klittenband gebruiken, zorg alleen wel dat je niet teveel gebruikt want dan wil je model zich niet loskoppelen (spreek uit ervaring:rolleyes:)

een kist tot 3kilo gaat er aardig mee...
maar lichte kistjes, die mogen echt niet teveel klitteband hebben :) anders komt ie inderdaad niet los...
ik doe het naar gevoel.
een 3kilo kist, zou je niet moge kunne lostrekken als je vooruit trekt... maar eens je naar beneden gaat trekken, moet ie loskomen. (10cm²)

bij kleine toestelletjes, plak ik amper 2cm² op elkaar, en dat is meer dan voldoende.

een kist tot 3kilo gaat er aardig mee...
maar lichte kistjes, die mogen echt niet teveel klitteband hebben :) anders komt ie inderdaad niet los...
ik doe het naar gevoel.
een 3kilo kist, zou je niet moge kunne lostrekken als je vooruit trekt... maar eens je naar beneden gaat trekken, moet ie loskomen. (10cm²)

bij kleine toestelletjes, plak ik amper 2cm² op elkaar, en dat is meer dan voldoende.

ok zal ik doen ik moet hem wel eerst bouwen maar dat duurt niet zolang aan de eerste heb ik in 10 uur gebouwd bespannen en getest

Back