Sleur's NK F3P 2011/2012 Vlieger

Discussie in 'F3P' gestart door Sleurhutje, 29 sep 2011.

  1. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Afgelopen jaar naar tevredenheid de wedstrijden gevlogen met de zeldzame Donuts Zicral (ontwerp van Logan en Dewi Jaffre), gekocht via Rplanes. Uiteraard de boel eerst stiekem overgetrokken op paier. 8O Je weet maar nooit. En inderdaad, dit jaar dus weer deelnemen met een Zicral. Maar dan wel de getunede versie. 8)

    Op de club zijn twee mensen heel druk bezig geweest met het overzetten van de tekening naar een bruikbaar iets voor de freesmachine. Deze mensen verdienen op voorhand al alle hulde. :worship: Het hele pakket Depron weegt 32 gram. De huidige Zicral met dikke verf en niet uitgehold weegt 126 gram. Dat is inclusief Torcster 14 grams motor (gelijk aan E-Power 2203), Turnigy Plush 6A ESC, WES 8x4 prop, Graupner C131 servo's, Spektrum Nano-Lite ontvanger en Hyperion 2S 180mAh LiPo. Doel is om met de nieuwe rond de 110 gram te komen, mogelijk nog lager. :D

    Gisteravond op de nieuwe Zicral een cockpitje gespoten. Best waardeloos spuiten over die gaten van het uithollen. :(
    [​IMG]

    In het kader van gewichtsbesparing zou minimalistisch verven de beste keuze zijn. Maar het smoelt gewoon niet. :nooo: Dit ziet er toch niet uit (even snel in elkaar gestoken en los van de rest van de troep op de keukentafel).
    [​IMG]

    Zitten denken over hoe en wat met de kleurtjes. Kleine Sleur zei dat goud wel mooi was. Maar metallics zijn wel aanmerkelijk dikker en zwaarder. Maar... Ervaring met poepbruin op Depron had bij een andere vlieger al geleerd dat het goudkleurig werd. Van Depron wat mallen gesneden om netjes langs te spuiten (geklooi met afplakken op Depron is niets voor mij ;)). Het resultaat van de romp d.m.v. de Quick'n'Dirty methode. 8)
    [​IMG]

    Meer volgt.... :banana:
     
  2. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ah ja, dit is het origineel aan het begin van afgelopen seizoen. Ondertussen een paar kleine modificaties en een andere propellor.

    [​IMG]


    En de kans is op dit moment niet zo groot dat er via de club op commerciƫle basis setjes verkocht gaan worden. :teacher:
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    Hee Sleur!

    Mooi project!

    GrWinfried
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Zo, genoeg verf erop geblazen. :D Gewichtstoename is marginaal (zoniet verwaarloosbaar). Mijn weegschaaltje gaf 32,3 aan (+/- 0,2 gram) en nu 32,4/32,5. En de verf is nog vochtig/kleverig. Na een aantal dagen in de woonkamer is het pas echt droog. Dus dan zal er nog vocht verdwenen zijn uit de verf. Ik vind het prima. :yes:

    Het resultaat van boven gezien:
    [​IMG]

    Morgen even shoppen voor wat hol carbon, plek maken voor de servootjes en de rest van de elektronica bij elkaar rapen.

    Alleen servootjes ben ik nog niet helemaal uit. Ik had de Spektrum A2020's gevonden. Lichter van gewicht met 4,5 gram, digitaal en aardig snel. Helaas beperkt tot 5,5V. En ze zijn op voorhand al schaars. Het wordt dan kiezen uit de Dymond D47, Graupner C131/JR ES316 of de JR DS318's.
     
  5. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    VET ding, Sleur!!

    ik ben zo benieuwd naar alle nieuwe creaties op de eerste wedstrijd.
    ik heb er al gezien als gatenkaas met mylar, zwaar gemilde, grotere modellen enz..

    leuk weer he,
     

Deel Deze Pagina