Slim 26be regelaar

PH-ILS

Forum veteraan
Ik heb een Slim 26bek.gra 2.08 V10 regelaar, mijn vraag is wat de BEC is met een 3-cellen lipo 11,1V? Ik kan er niet echt uitkomen, ik heb wel ergens gelezen dat bij versie 10 of hoger (lipo geschikt) dat de BEC 2,5 volt is per cel. Wie-o-wie kan mij helpen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Een BEC (Battery Eliminator Circuit) is normaal gezien 5 Volt. Een goede regelaar kan met drie of meer LiPo cellen nog steeds gewoon de BEC gebruiken. Goedkopere regelaars werken dan vaak niet meer en moet je dus een losse BEC gebruiken (kosten bijna niets) en een ontvangeraccu.

Der Himmlische Höllein - The heavenly Hoellein=
Als het deze is dan werkt het gewoon met tweee of drie cellen LiPo.

SE52802_b_0.JPG

dit is 'm

Op de verpakking staat:

Artikel-Nr.: 52902
slim-26bek.gra
Ministeller mit BEC, IPS, Bremse, Kabel
26/36A, 6-10Ni/2-3Li, BEC 5V/2A

Dus geschikt voor Lipo, maar wanneer de BEC inschakeld is niet echt duidelijk voor mij. Ik wil graag mijn Lipo langer houden dan 1x te diep ontladen :lol:

Door een BEC circuit heb je geen aparte ontvanger-accu nodig. De voedingsspanning voor de ontvanger wordt gegenereerd uit de accu spanning. Ik zeg met opzet gegenereert omdat er een kleine geschakelde voeding op zit die zorgt dat er altijd 5V is (met een maximale piekstroom van 2A).

De regelaar is 2S of 3S LiPo en dat betekend dat deze bij 2,75V tot 3V per cel zal afschakelen (dus als de accuspanning onder resp. 5,5V en 6V komt voor een 2S of 8,25V en 9V bij een 3S LiPo). In alle gevallen blijft de spanning voor de ontvanger dus nog 5V.

Alleen bij duurdere regelaars of regelaars voor meer dan 4 cellen is vaak geen BEC circuit meer aanwezig omdat dat teveel warmte zou produceren of teveel storingen kan voorzaken door de hoge schakelfrequentie van de geschakelde voeding.

De regelaar is 2S of 3S LiPo en dat betekend dat deze bij 2,75V tot 3V per cel zal afschakelen (dus als de accuspanning onder resp. 5,5V en 6V komt voor een 2S of 8,25V en 9V bij een 3S LiPo). In alle gevallen blijft de spanning voor de ontvanger dus nog 5V.

Ik hoef me dus geen zorgen te maken :thumbsup:

De bec blijft voeden, tenzij je accu onder de 5V gaat (en dat wil je niet bij 3s)

Je bedoelt waarschijnlijk de motor afslag.
Bij v?? kun je lipos gebruiken, je hoort bij het aansluiten hoeveel cellen de regelaar meent te vinden (2 biebjes of 3 biebjes).
De regelaar slaat dan af bij 5 a 6 of 7,5 a 9 v, dit gaat bij sch!!#$$!!ze vrij plotseling en is definitief.
Je moet dan dus niet met een 3D model net aan t hoveren zijn..

Fatsoenlijke regelaars, zoals de goedkope chinese, hebben een gracefull shutdown,
meer dan volgas (en hoveren) lukt dan niet meer, zodat je nog wel een fatsoenlijke landingsaanvlucht kunt maken.

Laatst bewerkt:
Fatsoenlijke regelaars, zoals de goedkope chinese, hebben een gracefull shutdown,
meer dan volgas (en hoveren) lukt dan niet meer, zodat je nog wel een fatsoenlijke landingsaanvlucht kunt maken.
Ja, da's heel kenmerkend. Een Merk Joepie regelaar uit het Verre Oosten doet zoals je wilt en een dure Duitse (voor hetzelfde geld heb je 4 joepies) die kapt er in één keer mee. :evil: ;)

Back