Ik ga ivm de energietransitie over van 1x 35A naar 3 x 25A aansluiting.
Bij mij aansluiting.nl keurig aangevraagd, offerte gekregen en akkoord+ betaald aan Enexis.
Maar, nu komt het, nu blijkt ineens mijn meterbord te klein te zijn om een 3 fase meter te kunnen plaatsen.
Ik heb nu een meterbord van 22x24cm waar een Kaifa M105 meter op zit.
Volgens Enexis moet er een nieuw meterbord komen van 22x33cm.
Hun vraag was of mijn groepenkast 12cm omhoog kon, nee, die zit al tegen de bovenkant van de kast aan.
Maar, zei ik, jullie kunnen wel omlaag.
Nee meneer dat doen we niet, en de kabel is al oud dus misschien moet er een nieuwe kabel naar uw huis toe.
U dient wel voor een invoerbuis te zorgen.
Pfffffff
Maar, als ik op internet de plaatjes van Kaifa meters bekijk, dan lijken de 1 fase en de 3 fase meters best wel even groot.
Wie o wie heeft een Kaifa M103C 3 fase slimme meter hangen?
En wil even meten hoe hoog zo'n meter is.
Ik hoop dat zo'n meter gewoon gaat passen en dat ik Enexis kan overtuigen.
Ik hoor graag van jullie.
Bij mij aansluiting.nl keurig aangevraagd, offerte gekregen en akkoord+ betaald aan Enexis.
Maar, nu komt het, nu blijkt ineens mijn meterbord te klein te zijn om een 3 fase meter te kunnen plaatsen.
Ik heb nu een meterbord van 22x24cm waar een Kaifa M105 meter op zit.
Volgens Enexis moet er een nieuw meterbord komen van 22x33cm.
Hun vraag was of mijn groepenkast 12cm omhoog kon, nee, die zit al tegen de bovenkant van de kast aan.
Maar, zei ik, jullie kunnen wel omlaag.
Nee meneer dat doen we niet, en de kabel is al oud dus misschien moet er een nieuwe kabel naar uw huis toe.
U dient wel voor een invoerbuis te zorgen.
Pfffffff
Maar, als ik op internet de plaatjes van Kaifa meters bekijk, dan lijken de 1 fase en de 3 fase meters best wel even groot.
Wie o wie heeft een Kaifa M103C 3 fase slimme meter hangen?
En wil even meten hoe hoog zo'n meter is.
Ik hoop dat zo'n meter gewoon gaat passen en dat ik Enexis kan overtuigen.
Ik hoor graag van jullie.