slipper

hallo,

bij mijn asso t4 zit net de motor erin. even wat gas geven, maar als je gas geeft is motor meteen op volle toeren en slips d slipper als de nete. na ongeveer 1meter slips hij niet meer, en rij je gewoon. de slipper staat zelfs al bijna op zijn verst. ook komt er heel veel geluid uit. wat doe ik fout?:p de gear mesh? kwestie van wennen? differentieel niet vast genoeg? wie weet het?:confused::D

Ik zou je Differentieel is opnieuw bouwen en dan goed. Goed controleren of deze niet slipt voor dat je hem in je auto schroeft.

Maar er is misschien al een kans dat je diff niet meer 100% is door het te veel slippen.

ok. waar moet ik dan precies op letten? diff voelde soepel aan. zitten de balletjes verkeerd? en waarvoor zijn de thrust balls precies?

Dat je precies de handleiding volgt en alle onderdelen zo monteert zoals in de handleiding staat.

Als je klaar bent moet ie inderdaad soepel lopen. Maar als je beide diff outputs vasthoud en dan het tandwiel probeert te draaien moet dat niet lukken. Lukt dit wel is je diff te los en slipt ie dus.

heb nu net hert diff eruit. lukt me zelf niet om tandwiel taten bewegen met de outdrives vast.een keer eerder op de grond ( met de wielen vast) een beetje. maar als ik hem verder vastdraai werkt hij niet soepel meer. is dit erg? en als mijn diff goed is, wat kan dan de oorzaak zijn?

p.s. de slipper staat nu zo ver dat het hele veertje ingedrukt is.

p.p.s. hoe is het met de mi4 pasqual?

edit: net even het diff opengemaakt, gesmeerd en opnieuw in elkaar gezet. ik kan hem nu strakker zetten zonder dat hij net meer soepel werkt.

Laatst bewerkt:
Een kogeldiff is een onderdeel uit een auto dat regelmatig ondehoud nodig heeft. Dit wil dus zeggen dat je het diff er ook steeds na een paar keer rijden even uit moet halen om na te kijken en evt. opnieuw te bouwen. Je kan ook de diff ringen met een zeer fijn grid schuurpapier opschuren zodat ze vlak zijn en aan alle kanten goed de kogels raken. Het diff moet je uiteraard ten eerste correct bouwen en ten tweede zoals Pasqual al zei zo afstellen dat het tandwiel net niet dooslipt. Dan staat het diff goed. Over de slipper zal je echt bij de off-road mensen moeten zijn, daar heb ik geen kaas (meer) van gegeten...

Oh ja, heb je de banden goed gelijmd op de velgen??? Anders kan het ook nog wel zo zijn dat de velg in de band slipt...

ik heb ongeveer 10 meter gereden met het diff (in de huiskamer), zal nog geen rebuild nodig hebben gehad denk ik zo :rolleyes: ik denk dat ik dan voorlopig maar gewoon even de slipper vrij strak hou. met volle rpm wegtrekken is ook leuk :o:D

Laatst bewerkt:
Zorg wel dat je slipper eerder begint te slippen dan je diff! De slipper mag wat slippen bij het wegtrekken, daar is die voor bedoelt. Zo komt er minder kracht te staan op je tandwielen en je diff, waardoor die langer meegaan. Te los moet je slipper natuurlijk ook niet staan. Zoals je vertelde in je eerste post leek die mij redelijk goed te staan (als het inderdaad je slipperclutch was die doorslipte, en niet je diff)

Back