Slipso 400

Ik meende dat er op dit forum een draadje was over de Slipso, maar kon het niet terug vinden. Vandaar een nieuwe draad.

Bij HC zag ik een aanbieding van een 2030 motortje van 3500kV. Een goedkope chinese kopie van een Hacker B20 26S Wat bouw je daar nou om heen?? Zou met een 4.7x4.7 propje op 2S een leuke snelheid moeten halen.

Vandaar mijn eerste stappen op gebied van sneller en klein.

Van afval balsa (je spaart een hoop op in de jaren....)

full

Een ruwe vleugelvorm met harder balsa aan voorlijst en achterlijst...
Morgen eerst maar eens een baal schuurpapier halen....
Heb trouwens nog geen 25mm spinnertje gevonden. 30mm is wat groot vrees ik.

Ik denk dat ik 500mA2S2P ga gebruiken, die zijn 30mm breed zodat de romp met 38mm zeer slank kan blijven (originele slipso is 47mm).

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb heel weinig ervaring met pylon toestellen, maar ik ga proberen het licht te houden. Als ik uit losse cellen een 2S2P500mA (dus 1000mA) maak zit ik op ongeveer 50 gram. Jou pack is, denk ik, 70 gram zwaarder.

Hoeveel invloed dat heeft bij een slipso weet ik niet.

Aan de hand van het idee van de slipso 400 heb ik mijn eigen modelletje gemaakt.

zie hier: eigenbouw-pylon400
en
http://www.betuwsemodelvliegclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=158

4000kv outrunner 4,1 x 4,1 @ 3s1800. @ 35.000rpm. Vlieggewicht van 450gram.
Hij leeft nog steeds al blijft het een lastig modelletje om te vliegen door het weinige zichtvlak en hoge snelheid.

Naar mijn idee blijven hoogtoerige outrunners beter presteren dan een inrunner van gelijk gewicht.

Oh ja misschien weet iemand hier dat ook gelijk. Ik hoor wat rammelen in de vorm van flutter maar merk niets.
Kan het ook zijn dat dit geluid van de prop af komt bij hoge snelheid. Het is alleen bij volgas dalende vlucht.

Kan het even niet vinden en accu zit nog in het model en is er erg lastig uit te halen.

Rhino 3s1750 25C weegt 158 gram. Daar zal het wel bij in de buurt komen.
Ontvanger Corona 6ch synt. 10 gram
Regelaar turnigy Plush 40A 35 gram
2xHXT-900 servo 9gram p/s
Motor Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor 60 gram.

Totaal á 290 gram. Dus valt nog best mee. Folie op de vleugel woog al bijna meer dan de vleugel zelf.

Heb de Slipso vleugel gefolied en de aileon aansturing erin gebouwd.
Een vrij zware (9g) servo op de ailerons. Gewoon omdat ik deze erg betrouwbaar vind. Uitslag 3mm up en 3mm down.

full

full

ik las net iets in een ander topic over bespanfolie als scharnier te gebruiken, zou dat ook bij de slipso kunnen.

Laatst bewerkt:
Back