Slope Fun - Vogezen

Batteriekopf en de Schweissel zijn 2 plekken op nog geen 2 km van elkaar.

Deze plaatsen liggen niet heel ver van La Bresse. (+/- 450 km van Maastricht :?: denk ik)

De ene helling W, de andere O geörienteerd. Dit zijn ook de 2 overheersende windrichtingen daar, dus praktisch altijd wat te vliegen.

Nog een foto van de spot
Batteriekopf
vogezennovember2007158mhm8.jpg

Ben er deze zomer met de tent geweest. Was zalig.

En dan een link naar het kaartje dat Wubbe aangemaakt heeft en waar ondertussen verschillende personen al aan hebben geholpen om er een mooie verzameling hellingen op te krijgen.
Kaartje Hellingen Benelux + ook iets verder ondertussen De batteriekopf en Schweissel staan vermeld evenals de parking en wandelpaden naar de spots.

Veel plezier. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Greetz

Tim

zeer mooi filmpje, het diet de kriebels idd opkomen

maar is dat een 1:1 zwever die je in de verte ziet langkomen op -1:37?

2F@st4U.:[BE zei:
:.]Batteriekopf en de Schweissel zijn 2 plekken op nog geen 2 km van elkaar.

Deze plaatsen liggen niet heel ver van La Bresse. (+/- 450 km van Maastricht :?: denk ik)

De ene helling W, de andere O geörienteerd. Dit zijn ook de 2 overheersende windrichtingen daar, dus praktisch altijd wat te vliegen.

Dat is misschien ook een keer een optie in plaats van de wasserkuppe...
Erg mooi!

Mooie streek en prachtig gevlogen incl. de landing ! 8)

Ik denk dat ik ook maar eens naar dat plekje ga afzakken.

grts Nico

Lijken wel leuke plaatsen om te vliegen en staan genoteerd in mijn boekje, ik had er al van gehoord maar was er zelf nog niet geweest. Wel ben ik al een paar keer aan de andere kant van het dal gaan vliegen op "Le Petit Ballon". Ook bij meerdere windrichtingen bevliegbaar en op vijf minutjes bergop stappen vanaf de parking, bij oostenwind en goed zicht een mooi panorama van de Rijnvallei met in de verte de bergen van het Zwarte woud.

Het kaartje met al die hellingen vind ik een mooie zaak, ben altijd een beetje op zoek naar nieuwe hellingen om tussendoor eens te gaan vliegen als we op verlof zijn, het altijd wel een kist in de auto liggen. Of voor tijdens onze jaarlijkse "Zweefvliegvakantie"
Ik heb ondertussen dan ook al zelf een lijstje aangelegd met bevliegbare hellingen, her en der in Frankrijk en de ene al wat beter dan de andere. Ik wil deze info best delen met andere geintereseerden als ik maar wist hoe ik ze op het kaartje moet krijgen.

Dirk

Heb net twee hellingen in de Languedoc in de buurt van Clermont l'Herault toegevoegd, Pic du Vissou en Mas Audran.
De rest volgt.

Dirk

Afgelopen weekend:

Voorspelling Oost 6 Bft... ik denk nog PERFEKT voor Route des Cretes / Petit Ballon...

attachment.php

Helaas ben ik bijna boven gestrand... alleen nog maar ijs op de weg en ik had geen sneeuwkettingen bij me. Helaas, was zeker lekker vliegen geweest (misschien houd je het bij -8 en 6Bft niet lang uit maar goed hahahaha)

Mochten er mensen zijn, die in de zomer 2008 eens naar de Vogezen gaan... geef me een seintje, ik woon er +/- 1,5 uur rijden vandaan.

Groetjes,

Bob

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er BAR koud uit. Mijn handen zouden het niet lang volhouden bij -8°C. Met 6 Bf. daalt de gevoelstemperatuur volgens mij richting de -20°C. Niet te houden denk ik. 5 min vliegen en je vingers bewegen niet meer. :rolleyes:

Hoe doen de DIE-hards dit. Heb al gehoord van personen met een soort van astronauten pak. Met zelfs een scherm voor hun gezicht aan het pak gemaakt, volledig gesloten.
Iemand zoiets ooit gezien ? Of een foto van zo'n apenpakkie ?

Van de zomer ga ik zeker terug en ik zal je zeker een seintje geven.

Greetz

Tim

werkt een skiuitrusting dan niet?
klinkt mss dom maar dat vraag ik mij af bij het lezen van je opmerking
of word dit dan toch te koud aangezein je niet zo n inspanning doet als bij het skien?

Slope La Bress

Bob,

Leuk om doe foto te zien. Wij zijn daar met de wintersport geweest. Met de caravan op de camping la Belle Hutte bij het dalstation van de liften. De plek van jouw foto is de plek waar langlaufers het bos ingaan. Wij hebben daar met Raclettes (een soort tennis rackets) onder de schoenen gelopen.

Om te vliegen met je kop richting de wind lijkt me idd behoorlijk pittig. Op de top van de Honneck zijn we gesneeuw/ijs straald bij windkracht 6 BF. Viel niet lang vol te houden.

Erik

werkt een skiuitrusting dan niet?
klinkt mss dom maar dat vraag ik mij af bij het lezen van je opmerking
of word dit dan toch te koud aangezein je niet zo n inspanning doet als bij het skien?

dat is idd. het geval en met van die dikke handschoenen valt er niet te sturen. Dus dat is het eerste en grootste probleem.
Een ski bril heb ik ook op de Cap ook wel eens opgezet, maar is nog niet je dat ,want dan is de rest van je gezicht niet bedekt. Voor de rest warm aankleden lukt maar bij 6 Bf en serieuze vries temperaturen zonder lichaams beweging krijgt iedereen het koud. Tijdens het skieen of boarden in mijn geval doe ik meestal enkel een thermisch t-shirt aan met lange mouwen en een goede jas ... op de meeste dagen warm genoeg.:puppydogeyes:

Hallo allemaal...

ik heb op dit moment nog geen kiekje voorliggen van me in het apen-, cq. astronautenpak ;)
Maar bij dit soort temperaturen ga ik volgens het uien principe... veel laagjes!
Ik heb zo'n bivakmuts die alleen je ogen met een randje vrij houdt, en dan een skibril.
verder ski uitrusting met gamasjen over de snowboots zodat er geen sneeuw en wind in je schoenen/broek kan komen, zo houd je het nog redelijk lang uit.
De zender heeft zo'n 'regenjasje' waardoor je al bij redelijk koud weer lang kunt vliegen (handen zijn uit de wind), mocht het dan nog kouder worden, een tweetal knik-warmte-staafjes onder je polsen in de zenderhouder en dan kun je er even mee vooruit!

Eigenlijk is het alleen maar om je verslaving van het vliegen tot rust te brengen hahaha...

Groetjes,

Bob

PS mocht je in de omgeving zijn in de zomer en zin hebben om naast een dag hellingvliegen nog gesleept te worden of aan de lier gesleept te worden... ik ben voorzitter bij een modelzweefvliegclub www.msfk.de bij Freiburg in de buurt... daar kan vast wat geregeld worden ;)

attachment.php

Hoi Bob,

Ik ben deze zomer zeker van plan om terug richting de Vogezen te gaan, de spots hebben mijn Hart gestolen. Als je onder week gaat is er nauwelijks volk. En puur natuur waar je staat te vliegen. Zalig. :)

Er is een verlengd weekend ergens in Mei dan ben ik waarschijnlijk ook 4 dagen in de Vogezen te vinden.(Moet de datum eens opzoeken en dan laat ik het weten) Als er nog meer mensen zin hebben er is daar slaapmogelijkheid te over als het geen winter is vallen de prijzen in de streek echt reuze goed mee. Dus wie zin heeft kan mee op de kar springen.

Over het door komen naar Duitsland --> Een daguitstap is geen probleem, ik doe wel eens meer kilometers op een dag. We zien wel tegen de zomer.Of als er een leuke camping in de buurt is(we gaan met de hond-->camping is dus het meest praktisch) en het blijft goed weer dan kom ik graag verder naar Duitsland ... zag op jullie site ook een helling in de buurt of ben ik mis ?

Ik heb wel wat in de hangaar om te slepen of te lieren de Xantipa (lier) en Fox (sleep) vliegend, en nog een hotliner of mag er niet met elektro gevlogen worden. En hopelijk tegen de zomer nog een F3J erbij. We zien wel.

Goed weer dat is het belangrijkste. Dan wil ik overal blijven, waar ik kan vliegen en dan is het "toekomstig"vrouwtje ook gauw tevreden, zonnetje, boekje, ligzeteltje en iedereen tevree.:D

Beste wensen aan iedereen, prettige Feestdagen en "Het beste aan jullie en je familie, en dat er ons nog veel mooie vliegdagen te wachten staan in 2008." :xmas:

Greetz

Tim

ff een oud topic onder het stof opduikelen want euh .... ja morgen zijn we weer weg. :D

Modellen die mee gaan:
Booby
Calculus
Fox
Dart
Robbe Airbull

En dan nog ff kijken of de hond en de vriendin ook nog ergens in de auto passen. LOL.

die laatste kan je toch perfect in de skibox boven op uwe auto steken :p
ziet wel dat ze beiden genoeg drinke meenemen in de box:p
hhaha ze moest t eens lezen :p ze bleef verdikke thuis denk ik :p

seg maat amuseert u ginder en hopelijk wat schoon filmpkes mee.

tot op de vergadering mss en anders op de club.

Back