slotje er op loopt uit de hand zo

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door arnhem1975, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Tevens een goed voorbeeld hoe je niet met CP heli's hoort te beginnen!
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Jawel, ook een goedkoop apparaat moet functioneren, er moet garantie op verleend worden en je kunt winkel (niet de fabrikant!) aansprakelijk stellen voor gevolgschade. Of hier sprake was van een produktiefout en of je (nog) kunt bewijzen dat er een fout in zat is een tweede. Echter, in dit geval zou een deel van de gevolgschade voor eigen rekening zijn vanwege het binnen vliegen, met mensen in de buurt. Als ik een winkel had, zou ik altijd als eerste de de fout bij modelbouwer zoeken, niet bij het produkt (de ervaring leert dat ...). Jij moet bewijzen.
    Zo jammer is dat want het is zo'n beetje het eerste wat je ingeprent krijgt door ervaren vlieger/club. Je kunt de schuld geven aan mensen die zeggen dat je goed in je uppie heli kunt leren vliegen, idem de nodeloze rekeningen daar indienen. En dat kan TS/Marc ook doen.
    Misdadig stompzinning. Gaat het hier faliekant mis dan is het geheid dood door schuld. Gevangenis. Er hoeft maar iets op te waaien en in de rotor te komen ...
    Eerder gevolg dan oorzaak. E.e.a. wordt geblokkeerd door/na crash. Een geblokkeerde motor is een kortsluiting. Of naakte draden maken kortsluiting. Of accu intern.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Wie is er begonnen?

    Haha net als die cruise control van een bekende nederlander met zijn auto in de parkeer garage? (was men ik Marco Bakker)

    Dit is de eerste soap waar ik wel van geniet.
    Alleen die persoon die om een slotje loopt te huilen is een beetje irrie.
     
  4. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

  5. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    huh? :confused:

    Hij schrijft daar op het forum:
    Die cp3 is toch niet meer nieuw :confused: Die is schroot :rolleyes:
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    eindelijk de verlossende link naar het vervolg van deze soap

    "Het forum waar wel normaal wordt gereageerd"

    geeft weer het enige leesvoer. biertje erbij en gaan met die :banana: tot straks
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Jongens, hou het zuiver. Ik zie te veel één-regelige ruis, olie op het vuur i.p.v. olie op onrustig water.
    Eric, diep ademhalen, bijkomen van de schrik en boosheid. Bij mannen duurt het een uur voor adrenaline-niveau weer normaal.

    (Oops, dat is een voorzet voor open doel. Iemand gaat geheid schijven dat mijn berichten meer-regelige ruis zijn :D)
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  8. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    De kerel is duidelijk uitgelegd dat je niet met een CP moet beginnen, en dan achteraf de winkel waar hij het gekocht heeft de schuld geven dat het fout gaat.

    Danny heeft gelijk dat als hij dit topic anders gestart was, er niet zoveel sarcastische reacties waren geplaatst. :rolleyes:
     
  9. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Sowieso niet handig om een heli zonder softstart en failsafe te kopen.

    Blijf zelf weg bij vliegende cirkelzagen nadat ik een tik van een Walkera CB180 kreeg. Ff de heli verplaatsen en throtlle stick met een zwaai van de zender langs mijn been openzette.

    Vlieg dan ook alleen nog met micro spul.

    2D werk (auto / bootje) wel met krachtig spul, maar ook daar kan het (bijna) mis gaan. Laatst een nieuwe regelaar in een speedbootje gezet. Volgens de handleiding waren de default instellingen precies goed, dus dat scheelde weer programmeren. Helaas niet verder gelezen en jawel na aansluiten een op hol geslagen schroef. Bleek even verderop in de handleiding te staan dat de regelaar de throttle-standen moet leren. Blij dat het geen heli was en failsafe aanwezig was.
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Waarom zou je niet met een CP beginnen ? Is niks mis mee ! Maargoed, dat is een andere discussie, maar onnodig om hier te plaatsen.
     
  11. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Hee Ron,

    Je bericht is bericht meer-regelige ruis ;)

    @Canton,

    Ik denk dat mensen je echt wel willen helpen. Alleen is de toonzetting van je bericht/vraag een beetje lomp. Vooral je reacties daarna waren nogal *ahem* kinderachtig?

    Ik zag ook je bericht op "het andere forum" en daar was je vraagstelling ineens een stuk vriendelijker. Dus vandaar dat men je wat vriendelijker beantwoordde.

    Ik kwam hier ook omdat ik wat vragen had over een heli die gecrasht was. Maar daarin probeerde ik toch wel een beetje beschaafd te blijven en open te staan voor andermans ideeen.

    In ieder geval, zorg dat je iemand vindt in de buurt die je kan helpen met je heli's. Als je eenmaal wat verder bent en er tijd in wilt steken dan is het echt een van de gaafste dingen om te doen.

    Just my eurocents
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  12. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Nou, hierom,.... :D Deze eigenwijs ging dit op eigen houtje proberen. Je kan best met een CP beginnen, Maar dan met een ervaren iemand, die je begeleid, en weet wat hij doet. :teacher:
     
  13. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Met een FP kan heel goed precies hetzelfde gebeuren met deze fout. Storing = een uitdaging binnenshuis.
     
  14. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Ik denk dat het per persoon verschilt, om eerlijk te zijn.
     
  15. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Yup maar dan ligt het er aan bij wie(wat) de storing voorkomt :p
    zo ik ga weer...........
     
  16. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Ben je echt 35? De manier waarop je schrijft komt eerder over als een 16 jarige puber. Nou heb ik niks tegen 16 jarige pubers hoor dat ben ik immers zelf ook geweest. Maar misschien een tip voor als je volgende keer wat serieuzer genomen wil worden.

    Je zegt dat je binnen niet aan het vliegen was, maar je zegt ergens anders dat je hem aan het trimmen was. Voor zover ik weet (En ik ben zelf een domme beginner die zelfs zijn heli die sloot in vliegt) heeft dat alleen nut als je een stukje boven de grond aan het hoveren bent?

    Wees blij dat je vriendin nog heel is en je kat niet 1 van zijn levens is verloren. Ik snap dat je boos bent omdat het toestel ineens iets anders deed dan wat jij had verwacht, maar je had ten eerste nooit je toestel binnenshuis aan moeten zetten.
    Ik heb een fixed pitch model waarvan de rotor niet zo heel hard rond draait en je best binnen mee kan vliegen. Maar je wist toch zelf ook wel dat de rotor van een cp2 vele malen harder draait en dit zeer gevaarlijk is als deze je raken?
    Als ik jou verhaal zo lees had het ook je vriendin kunnen raken: "Of het nou een fout in het toestel is of je hebt hem zelf niet onder controle gehad" dit wil je toch sowieso niet meemaken?
     
  17. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    @ jorrick

    Ik geloof dat dat inmiddels wel duidelijk is na voorgaande posts
     
  18. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    :music:Goede tijden, Slechte tijden.
     
  19. dcb103

    dcb103 Guest

    Eigenlijk wel knap gelijk een "bladescrape" tegen het plafond. ...........en tegen de muur ................. en tegen de kat ............. en tegen zijn vriendin.

    En had Henk Hijngaard daar geen liedje over "met de vlam in de pijp vlieg ik door het hele huis"
     
  20. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    :lol:

    +1
    Hoe krijg je het voor mekaar :new-alien: [twilight zone theme]TADadadadadada [/twilight zone theme]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina