Slovakia F3F Open 2013

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door heij_eri, 6 sep 2013.

  1. heij_eri

    heij_eri

    Lid geworden:
    5 jun 2007
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Nijmegen
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ook de 2e dag is, langzaam, voorbij gegaan.
    Erik en Wout Heijne zijn vannacht geveld door waarschijnlijk een virus infectie en hebben geen fijne nacht en dag gehad (understatement).
    Door de consternatie vanochtend waarop ik alleen vertrok naar de helling is mijn antenne achtergebleven in het appartement, daar kom je dus achter op het moment dat je boven staat en de kist klaar hebt.
    De eerste ronde kon ik op mijn buik schrijven omdat niemand een passende had. Terug naar beneden met de gondel, antenne halen en weer terug.
    De ronde was nog niet voorbij, maar de voldoende wind wel. De wedstrijd lag stil en is niet meer op gang gekomen. Met groep scoring hebben de eerste 40 deelnemers een score (Erik en ik dus nul), morgen wordt de 1e ronde voor de laatste 20 gevlogen, en hopelijk veel meer ronden.
    De wind voorspelling blijft matig maar is nu zuid en dat geeft op een zuidhelling altijd betere lift door thermische instraling. Laten we hopen.

    Rick
     
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Vandaag dan toch echt redelijk goed vliegweer.
    De wind was variabel net als de resultaten, maar uiteindelijk zijn het toch altijd weer de goede piloten die winnen.
    Totaal zijn er in deze open wedstrijd 4 ronden gelvogen door 51 deelnemers.
    1e Radovan Plch, CZE.
    2e Fred Hours, FRA
    3e Jaroslav Vojta, CZE
    31e Rick Ruijsink, NED
    40e Erik Heijne, NED

    Al met al was het de moeite waard om op deze voor ons Nederlanders nieuwe helling ervaring op te doen voor de echte EK die mogen begint.
    Erik vloog met een Stinger die het goed doet in F3F. Ik ben ook tevreden met mijn nieuwe Vampire die nog maar 2 vluchten achter zich had vóór de wedstrijd maar snel lekker aan de knuppel hangt.

    Morgen de eerste dag EK.

    Rick
     

Deel Deze Pagina