slow-flyer?

halo,

ik heb eens een vraagje, zou je ook kunnen leren vliegen met een slow-flyer? Of zou je eerst ervaring moeten hebben met grotere toestellen ?
Ik heb ook een paar maal met een moterzwever gevlogen, maar ja khad dat is al een jaar gelede, toen had ik niet veel tijd

Mijn eerste postje :D :P

Groetjes

Hoi,

wat betreft het vlieggedrag kan je met slowflyers goed leren vliegen, het probleem is alleen dat slowflyers door hun lichte bouwwijze nogal kwetsbaar zijn, iets dat je als beginner liever niet hebt omdat je gegarandeerd een keer een wat hardere landing zal maken ;)

Goede vliegtuigen (die niet duur zijn) om te leren vliegen zijn al eens in een ander topic hier op het forum beschreven, ik dacht dat hier uitkwam dat de Multiplex Easystar en de Picocub prima vliegtuigjes zijn om mee te leren vliegen. Niet te duur, goed en vrij licht en toch stevig.

Ik heb mn vader leren vliegen met zo'n PicoCub en dat ging prima. Heeft al twee boomlandingen en een aantal wat minder afgevangen landingen prima overleefd, ook vliegt hij heel gemoedig.

Andere topic:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Mark

Merci,

Volgens mij is leren vliegen met een slowflyer/parkflyer makkelijker, omdat het toestel trager vliegt, marja een nadeel is wel als je sporthal bent dat het beperkte ruimte is... , Een parkflyer is dan toch ideaal? waarschijnlijk zijn ze wel gevoelig voor wind.

Graag u mening!

Grtz

Maar als je al wat kan vliegen is wat wind toch heel leuk en spannend. Ikheb met mijn EZ toch al 3 beaufort getrotseerd. Knuppelen is dan de boodchap, maar veel fun !!

Leren met een slowflyer...NATUURLIJK. Ik kan zo twee voorbeelden geven van vliegers die twee jaar geleden met een liteflyer begonnen zijn en nu elke kist vliegen waar maar een elektromotor opzit.
Slowflyers kwetsbaar? Pak een Liteflyer!! Met die oude bak van mij hebben 3 mensen leren vliegen en binnenkort krijgt hij weer een nieuwe eigenaar. Heeft alle muren van de sporthal geraakt, menig boompje in het bos en vliegt nog steeds :lol:

Liteflyer, is dat het zelfde als slowflyer/parkflyer?
Want door heb ik nog nooit van gehoord?
ja ik ben ook wel een newbe dus :wink: :p

Grtz

Back